murdoc skrev:
Har inte varit på någon fotomässa innan men jag skulle vilja ha mer försäljningsmässa än en titta-klämma-på-mässa.
Personligen värdesätter jag mer möjligheten att känna på sällan-på-lager-i-lokala-fotoaffären-utrustning och kunna diskutera med säljarna än att få 20-30% rabatt på exempelvis ett batterigrepp.
Saknade Leica bland utställarna, visst hade det varit kul att känna på guldklimpen M8. Jag kommer troligen aldrig att få råd med den (och om jag haft pengarna hade jag nog lagt dem på annat), men har man någon gång haft analog M-Leica är man ju intresserad av vad som händer med märket och vill känna om magin finns kvar även när det sitter en sensor innanför skalet.
Bland fotoutställningarna gillade jag Erik Malms bäst. Efter en resa på Svalbard är jag svag för bilder från polartrakterna - är väl smittad av den omtalade polarbacillen.
Det fanns även en intressant fotoutställning från en liten isolerad by utan affär väg och elekticitet och där man skötte lantbruk och djurhållning med äldre metoder - och jag som trodde alla svenskar idag är välsignade med två hål i väggen, WC och bredband... Kommer tyvärr inte ihåg fotografens namn.
Det var hela tiden gott om folk som rotade i lådorna hos Augustine Samlarkameror så nog lever intresset för analoga och äldre kameror.
Jag blev lite sugen när jag såg flera M- och Barnack-Leicor på hyllorna längst in, fick ta mig själv i kragen ("stopp, skärp dig, du har gamla kameror så det räcker redan") och gå bort till sensorerna och pixlarna igen...