Janne.B
Aktiv medlem
Ja ett fynd med tanke på att igår så hadde han den ute för 1600kr .
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
.....Och i dag för 7000:-....nja, inget fynd för mig i alla fall. Men det måste vara rejält bra objektiv och blixt för jag såg nyss en som sålde samma sorts kamerahus på Ebay för ca 100 kronor.Ja ett fynd med tanke på att igår så hadde han den ute för 1600kr .
.....Och i dag för 7000:-....nja, inget fynd för mig i alla fall. Men det måste vara rejält bra objektiv och blixt för jag såg nyss en som sålde samma sorts kamerahus på Ebay för ca 100 kronor.
Ja ett fynd med tanke på att igår så hadde han den ute för 1600kr .
GSG - går det så går det! Det är väl trevligt att det finns optimister!
Det som jag tyvärr upptäcker gång efter gång är en tro hos säljaren att utannonserade varan faktiskt är värd överpriset. Att det inte är en chansning ala gsg. Det ser man här ibland också, om än generellt större koll på beg.priser. Jag köper och säljer mycket saker, inte så mycket för klippen utan en nyfikenhet på en massa saker och för liten plånbok för nyköp. Det har blivit riktigt trist ton i vissa samtal där säljaren blir förbannad över budet och hänvisar till att den minsann kostat så och så mycket ny när den köptes in. När man försiktigt frågar om säljaren kollat nypriset på exv prisjakt om den är så pass ny att den ännu går att köpa. Då har säljaren gått riktigt i spinn och sagt att hans är precis lika bra som ny och återigen hänvisat till dåvarande nypris. Jag blir lika förvånad varje gång över denna logik, men kanske är det så att det gör jäkligt ont och är svårt att ta in att den exv sparsamt använda 5D'n som vid lansering till och med översteg 30.000:-, nu betingar ett marknadsvärde på 4.000:- om man har tur och träffar på rätt kund. Det är ju ännu en jäkligt bra kamera och när man ser 1000D utannonserade för 4.000:- därför att den knappt är använd, känns kanske bud på detsamma för 5D både främmande och snudd på oförskämt. Nånstans är begagnatpriserna jäkligt ologiska och inte alls smickrande för proffs och semi-proffs.
Och ännu en som tror på något....
http://www.blocket.se/uppsala/Nastan_helt_oanvand_Canon_60D___2_objektiv_mm_49108275.htm?ca=15&w=3
Jamen det var ju prutmån vid snabb affär )
för en som inte har en aning om canon
vad är rimligt beg pris på detta?
Jag skulle inte betala mer än 5-6k för det där. Säger en del...
japp det är det jag menar med tradera
om man kollar avslutade affärer så ser man vad grejorna är värda
just då när affären avslutades (somm en fingervisning om priset)
redan vid nästa auktion kan det man har vara värt något helt annat
det handlar helt enkelt om "efterfrågan och tillgång"
Jag följer i princip alla auktioner som rör Sony eller Minolta (så länge det är något med viss kvalitet, inte något gammalt 35-70 för 200 kr) på Tradera och min uppfattning är att priserna är rätt stabila, snarare än att de varierar väldigt mycket. Säsongsvariation finns, billigt på hösten, dyrt på våren.