Erik Schalin
Aktiv medlem
LR lägger filer i datummappar automatiskt.Då kan du ett trick jag inte känner till.
Låt oss höra trolleriformeln.
Mats
Kommer inte ihåg om jag ställt in ngt för att det skall bli så men tror det är default.
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
LR lägger filer i datummappar automatiskt.Då kan du ett trick jag inte känner till.
Låt oss höra trolleriformeln.
Mats
Nyckelord lägger jag bara in för de bilder jag använder.
LR lägger filer i datummappar automatiskt.
Kommer inte ihåg om jag ställt in ngt för att det skall bli så men tror det är default.
Försök inte få Explorer i PC eller Finder för Mac att hantera något de aldrig var tänkta för.
Så menar du att jag kan få Lightroom att själv skapa en mapp för året och sedan skapa en ny mapp per månad?
Enligt principen:
Är 2013
201301
201302
-21030201
-20130202
Att inte skapa det själv en gång per år skulle kanske spara mig 15 minuter om året.
Mest är jag nyfiken därför att jag aldrig sett ett tips om detta fast jag kört LR sedan första versionen var i beta.
Så menar du att jag kan få Lightroom att själv skapa en mapp för året och sedan skapa en ny mapp per månad?
Enligt principen:
Är 2013
201301
201302
-21030201
-20130202
Att inte skapa det själv en gång per år skulle kanske spara mig 15 minuter om året.
Mest är jag nyfiken därför att jag aldrig sett ett tips om detta fast jag kört LR sedan första versionen var i beta.
Ser ingen skillnad från LR i reklamsnutten.... har jag försökt skapa en bättre lösning på egen hand som jag kan tipsa om löser många fotostruktureringsproblem rätt annorlunda.
Håller med dig Terje om att det är ett bra namnsättningssystem som jag själv länge använt och till viss del gör fortfarande.
Den stora begränsningen blir väl när du snabbt vill filtrera fram bilder på exempelvis "person A" mellan år 2000 och 2019 samt när personen befinner sig i "stugan"?
Den stora begränsningen blir väl när du snabbt vill filtrera fram bilder på exempelvis "person A" mellan år 2000 och 2019 samt när personen befinner sig i "stugan"?