mizon
Medlem
En sak som jag tycker är ganska vicktig är hur man ska göra back upp på bilderna så dom finns kvar om 50år. Just nu så sparar jag dom på cd skivor Men hållbarheten på en cd är inte något att hurra för. Det enda fabrikat jag kunde hitta som lämnade garanti var Kodak gold dom har en hållbarhet på 100 år. Men då måste skivan ligga i rätt temperatur och luftfuktighet annars oxiderar skivan. Ja det är ju inget värdsproblem men jag tyckte det var värt en diskution.
En fråga jag ringt runt om är cdrw bättre än cdr
Men jag har fått så många konstiga svar så jag tror inte någon vet riktigt vad sko gäller angående hållbarhet.
Jag personligen tror att cdrw är bättre att spara på då det borde vara högre kvalite på skivan när det går bränna så många gonger på den, Men det är ju bara vad jag tror.
Vad tror ni hur ska vi kunna visa våra barnbarn de bilder vi tog i går.
En fråga jag ringt runt om är cdrw bättre än cdr
Men jag har fått så många konstiga svar så jag tror inte någon vet riktigt vad sko gäller angående hållbarhet.
Jag personligen tror att cdrw är bättre att spara på då det borde vara högre kvalite på skivan när det går bränna så många gonger på den, Men det är ju bara vad jag tror.
Vad tror ni hur ska vi kunna visa våra barnbarn de bilder vi tog i går.