Annons

Hur sjutton gör jag!!!!!?? (hemsida)

Produkter
(logga in för att koppla)

Melmis

Aktiv medlem
Har hittat en hemsida som är såååå snygg, den vill jag ha!!!

http://demo.graphpaperpress.com/retouch-pro/

MEN jag hade tänkt börja med att köra ett gratis tema & det är ju så klart INTE denna jag har hittat.
Den kostar 99 dollar per år eller 299 dollar forever...

Har ni sett någon liknande mall någonstans som är gratis?
Är väldigt tacksam över hjälp, då jag tycker det är väldigt svårt att hitta något liknande.

Köper ni mallar eller försöker ni hitta gratis mallar?
Vad är dyrt/billigt för att köpa?
Har liksom ingen aning....

Ni kanske har någon bra ide hur jag kan göra. Är väldigt tacksam för hjälp :O)

MEN jag hade tänkt börja med att köra ett gratis tema & det är ju så klart INTE denna jag har hittat.
Den kostar 99 dollar per år eller 299 dollar forever...

Har ni sett någon liknande mall någonstans som är gratis?
Är väldigt tacksam över hjälp, då jag tycker det är väldigt svårt att hitta något liknande.

Köper ni mallar eller försöker ni hitta gratis mallar?
Vad är dyrt/billigt för att köpa?
Har liksom ingen aning....

Om du nu gillar den den där varianten tycker jag att du ska köra på den. 99 dollar är egentligen skitpengar för en hemsida man gillar. Lite svårt har jag att förstå alla som vill ha allt gratis hela tiden. Och då lika bra och snyggt som det som kostar pengar.

Om jag inte missminner att det är "medlemskapet" som kostar 99 dollar om året. Efter ett år kan du fortsätta använda hemsidan men du får inte tillgång till uppdateringar och support längre.

Om du nu gillar den den där varianten tycker jag att du ska köra på den. 99 dollar är egentligen skitpengar för en hemsida man gillar. Lite svårt har jag att förstå alla som vill ha allt gratis hela tiden. Och då lika bra och snyggt som det som kostar pengar.

Om jag inte missminner att det är "medlemskapet" som kostar 99 dollar om året. Efter ett år kan du fortsätta använda hemsidan men du får inte tillgång till uppdateringar och support längre.

Jag menar inte att allt ska vara gratis.......inte alls!
Jag betalar gärna för min hemsida när jag har startat upp & börjat tjäna lite kosing på det jag gör....
Men just nu skulle jag HELST ha en gratis. Jag betalar 600:- för domännamn & webbhotell/år
Men hittar jag ingen liknande kommer jag nog betala dem där 99 dollaren ändå.
För som du säger på ett år blir det ju inte mycket i månaden....
Men menar du att jag efter ett år inte kan ändra på någonting på min hemsida, blir den "fryst" eller vad man ska säga. Eller kan jag fortfarande lägga in nya bilder mm.
Jag hittar inte att det står så någonstans....

Här finns lite mallar

Jag har själv inte kollat direkt på ditt exempel så jag är inte säker på att det finns ett alternativ hos Andreas men han har satt ihop ett antal teman till såväl "vanliga" hemsidor (HTML/CSS) som WordPress och Tumblr mallar och mer därtill. Du kan fritt använda mallarna i utbyte mot att det medföljer info om skaparen (dvs Andreas Viklund). Följ länken så kanske du finner vad du söker.

http://andreasviklund.com/

/Johan

Jag betalar gärna för min hemsida när jag har startat upp & börjat tjäna lite kosing på det jag gör....
Men just nu skulle jag HELST ha en gratis. Jag betalar 600:- för domännamn & webbhotell/år
Men menar du att jag efter ett år inte kan ändra på någonting på min hemsida, blir den "fryst" eller vad man ska säga. Eller kan jag fortfarande lägga in nya bilder mm.

http://demo.wpzoom.com/?theme=photoria

Byt färg och teckensnitt så har du den :)

Jodå, du kan använda sidan hur du vill även efter ett år. Och givetvis kan du uppdatera både text och bild..

Den har jag kollat på :O)

Går det alltid ändra bakgrunder & typsnitt mm.

Om jag ångrar mig är det bara att ta bort den igen då?

Jag är värdelös på sånt här, vill bara ha det klart på en gång.
Tack :O)

Ja, allt går att ändra, tyvärr har jag märkt att även om man tar ett färdigt tema är det en hel del att mecka med innan man är nöjd över resultatet.

Vad är skillnaden på wordpress & denna mall??

Wordpress är plattformen och temat är designen.
Du installerar Wordpress på ditt webbhotell för att sen välja designen i forma av ett tema.

EDIT:
Både det tema som du postat i första inlägget och det jag länkade är gjorda för att installera på Wordpressmotor

Ska det vara så här svårt???

Att ladda ner en mall????
Jag förstår tyvärr ingenting. Är det lika överallt när man ska ladda ner mallar?

1. Ladda ner Retuschera Pro från Graph Paper Press medlemmen instrumentbrädan till skrivbordet.
2. Unzip Retuschera Pro.zip till skrivbordet.
* Obs: se till att den extraherade mappen är Retouch Pro och att din ZIP-filen har inte skapat två nivåer av mappar (t.ex. Retouch Pro / Retuschera Pro ). 3. Gå till / wp-content/themes / och se till att du inte redan har ett retusch-pro -mappen installerad. Om du gör, då backa upp det och ta bort den från / wp-content/themes / innan du laddar upp ditt exemplar av Retouch Pro. 4. Ladda upp Retuschera Pro till / wp-content/themes / . 5. Aktivera Retuschera Pro genom Utseende -> Teman menyn i din WordPress Dashboard. 6. Gå till Inställningar -> Media och se till att följande värden är inställda: * Image storlekar ** Miniatyrstorlek *** Bredd: 250 *** Längd: 180 *** [kontrolleras] Crop miniatyrer till exakta dimensioner (normalt miniatyrer är proportionella ) ** Medium size *** Max bredd: 450 *** Max Höjd: 0 ** Stor storlek *** Max bredd: 940 *** Max Höjd: 0 * bäddar in ** [kontrolleras] Om det är möjligt, bädda in media innehåll från en URL direkt på sidan. Till exempel: Länkar till Flickr och YouTube. ** Max embed storlek *** Bredd: 940 *** Längd: 0 Detta tema ställer automatiskt dina bildstorlekar för dig på denna sida. Du ska inte kunna ändra dessa inställningar. Om du av någon anledning behöver ändra dessa värden måste du kommentera ut raden 43 i functions.php genom att lägga till två / / framför add_action (init ',' gpp_media_setup '); så här: / / add_action ( "init", "gpp_media_setup '); Du bör endast göra detta om du anpassar detta tema och ser dig själv en erfaren webbutvecklare. 7. Generera om dina miniatyrbilder med Regenerate Miniatyrer WordPress plugin.

Att ladda ner en mall????
Jag förstår tyvärr ingenting. Är det lika överallt när man ska ladda ner mallar?

1. Ladda ner Retuschera Pro från Graph Paper Press medlemmen instrumentbrädan till skrivbordet.
2. Unzip Retuschera Pro.zip till skrivbordet.
* Obs: se till att den extraherade mappen är Retouch Pro och att din ZIP-filen har inte skapat två nivåer av mappar (t.ex. Retouch Pro / Retuschera Pro ). 3. Gå till / wp-content/themes / och se till att du inte redan har ett retusch-pro -mappen installerad. Om du gör, då backa upp det och ta bort den från / wp-content/themes / innan du laddar upp ditt exemplar av Retouch Pro. 4. Ladda upp Retuschera Pro till / wp-content/themes / . 5. Aktivera Retuschera Pro genom Utseende -> Teman menyn i din WordPress Dashboard. 6. Gå till Inställningar -> Media och se till att följande värden är inställda: * Image storlekar ** Miniatyrstorlek *** Bredd: 250 *** Längd: 180 *** [kontrolleras] Crop miniatyrer till exakta dimensioner (normalt miniatyrer är proportionella ) ** Medium size *** Max bredd: 450 *** Max Höjd: 0 ** Stor storlek *** Max bredd: 940 *** Max Höjd: 0 * bäddar in ** [kontrolleras] Om det är möjligt, bädda in media innehåll från en URL direkt på sidan. Till exempel: Länkar till Flickr och YouTube. ** Max embed storlek *** Bredd: 940 *** Längd: 0 Detta tema ställer automatiskt dina bildstorlekar för dig på denna sida. Du ska inte kunna ändra dessa inställningar. Om du av någon anledning behöver ändra dessa värden måste du kommentera ut raden 43 i functions.php genom att lägga till två / / framför add_action (init ',' gpp_media_setup '); så här: / / add_action ( "init", "gpp_media_setup '); Du bör endast göra detta om du anpassar detta tema och ser dig själv en erfaren webbutvecklare. 7. Generera om dina miniatyrbilder med Regenerate Miniatyrer WordPress plugin.

Du måste börja med att installera wordpress på ditt webbhotell, laddas ned här: http://wordpress.org/download/

sen sätta upp det mot en mysql-databas (finns nog bra guider om du googlar) sen kommer du nog förstå :)

det spelar ingen roll, wordpress grejen är grunden i sidan, det hela mallen bygger på, sedan använder du mallen du laddat ner i inställningarna på wordpress grunden för att få till allt.

din sida kommer byggas på en wordpress grund med en mall från Graph Paper Press som du laddat ner och i inställningarna instruerar att du ska använda.

själv använder jag mallen widescreen från samma företag, men jag baktalade 350:- ungefär för 3 månader. efter den tiden så kan du fortsätta att använda mallen som din hemsida, men du får inte längre möjlighet till support och uppdateringar eller några andra mallar.

min sida hittar du på www.fotoinorr.se

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar