apersson850
Aktiv medlem
Givetvis, men en del vill göra rätt även om de kan komma undan med att göra fel.
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
skatt blir det väl bara om man berättar det för skatteverket
Jag skulle inte sälja något i den prisklassen på Tradera utan att kräva att affären görs upp ansikte mot ansikte, och att köparen antingen betalar i förväg eller att betalningen görs på ett säkert sätt (Swisch eller kontanter, t.ex.) när man träffas för leveransen.Jag har tidigare använt tradera, med bra erfarenhet, men det är ju ganska mycket penagar. Kan man sälja så dyra saker där som privatperson? Litar folk på en, och kan man lita på dem? Jag misstänker att man kan gå via något företag, men då skall de väl ha en väldigt stor del av kakan som jag förstår det? Någon med erfarenhet?
Om jag säljer lösöre/prylar till 50k per år till förlust, då får jag dra av kapitalförlust?Du får ju dock tjäna upp till 50k per år(kapitalvinst) innan du behöver skatta.
Jag har en utrustning jag funderar på att sälja. Har ni erfarenheter av Ebay? Någon som använder PayPal?