bigfish
Ny medlem
Canon Ixus i
Ixus 430, Ixus i
Jag skulle välja 430 om jag accepterar att den kanske inte får följa med ut lika ofta som Ixus I. 430 185g Ixus i 100g
För mig handlar det om att alltid ha en kamera tillgänglig och att samtidigt kunna ta en bra bild.
Själv är jag väldigt nöjd med min Ixus i och den tar fina bilder.
Jag har inget emot zoom, men att alltid kunna ha med kameran i fickan väger tyngre.
Kvalitén kan man inte klaga på hos någon av kamerorna eller dess bilder.
Om man vill köpa till ett vattentätt hus skiljer det både i pris och storlek
Ixus i, under 1000kr inkl frakt
430, över 2000kr
Själv har jag planer på att om några år när både kvalite´n och priserna på Digitala systemkameror blivit bättre köpa en sådan och då ha två perfekta alternativ att välja mellan beroende på vad jag skall göra.
Mitt råd:
Smidigheten är värd mer än många tror när de står i butiken och skall handla, inrikta dig på kvalitet och verkligt användningsområde.
Min kamera:
Canon Ixus i, svart
SD Sandisk 256mb, ca 220 bilder (högsta upplösning)
Ixus 430, Ixus i
Jag skulle välja 430 om jag accepterar att den kanske inte får följa med ut lika ofta som Ixus I. 430 185g Ixus i 100g
För mig handlar det om att alltid ha en kamera tillgänglig och att samtidigt kunna ta en bra bild.
Själv är jag väldigt nöjd med min Ixus i och den tar fina bilder.
Jag har inget emot zoom, men att alltid kunna ha med kameran i fickan väger tyngre.
Kvalitén kan man inte klaga på hos någon av kamerorna eller dess bilder.
Om man vill köpa till ett vattentätt hus skiljer det både i pris och storlek
Ixus i, under 1000kr inkl frakt
430, över 2000kr
Själv har jag planer på att om några år när både kvalite´n och priserna på Digitala systemkameror blivit bättre köpa en sådan och då ha två perfekta alternativ att välja mellan beroende på vad jag skall göra.
Mitt råd:
Smidigheten är värd mer än många tror när de står i butiken och skall handla, inrikta dig på kvalitet och verkligt användningsområde.
Min kamera:
Canon Ixus i, svart
SD Sandisk 256mb, ca 220 bilder (högsta upplösning)