Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hur mycket tycker du att en 350D är värd idag?

Produkter
(logga in för att koppla)
Man får räkna med att man förlorar pengar när man säljer en kamera som är ca 1 år gammal. Det är nog bättre att köra på några år till.
Men jag har själv gjort detsamma. Man lockas att köpa nytt hela tiden. Men det är bara att inse att det inte funkar.
Jag sålde min D50 maj 2007, köpte den ny dec 2005. Hade ju den ganska så länge. Men bytte upp mig till en D80.
Jag sålde D50 plus väska, 1 objektiv för ca 4.000 kr.

Jag resonerar såhär: Har haft en EOS 350D sedan april 2005 vilket snart är 3 år. Även om jag är privatperson så känns den på något sätt "avskriven" och jag tycker den är värd mer för mig själv som reservkamera än att sälja den.

Jag tycker alltså att teknikprylar till slut hamnar i en fas då begegnatpriset är för lågt för att sälja.

Den tar fortfarande grymma bilder med bra optik och får leva parallellt med min EOS 40D. Ibland kan det vara smidigt att släpa på med en mindre och lättare kamera.

Sälj-priserna här på FS verkar ligga runt 3500, med några undantag. Har följt utvecklingen på diverse kameror, då jag i sinom tid ska uppgradera mig. Har dock inte möjlighet till det just nu, så 350D får leverera ett tag till.
Har även tankar på att behålla 350D som andrakamera/reservkamera/partykamera, kan nog få mer nytta av det än pengarna. Iofs inte så ofta jag har behov av dubbla kameror, men ibland är det guld värt :)

Så jag håller med Joel. 350D är ingen dålig kamera.

tack för era pristips!
Har kollat Tradera, och det ligger mellan 3000 och 4000 för 350D med kitobjektiv.

Själv betalade jag 3900:- för min kamera, så nu är jag nybliven systemägare!

Ska börja kolla efter ett bättre objektiv nu, kan docj inte betala för sprillans nytt (för dyrt), så jag kollar efter lämpliga begagnade.

Sålde min 350D för ett bra tag sedan, hösten 2006 närmare bestämt, fick 6500 med kitglugg vilket var riktigt bra. Köpte en ny 400D för ngn hundralapp mer, och fick därmed ett hus i nyskick vilket inte riktigt min 350D var i. Ibland så tar många förgivet att det är mkt billigare o handla begagnat å kollar bara upp närmaste onoff/expert butik hur nypriset ser ut, gäller väl främst Tradera/Blocket kan jag tänka mig...

Men tror det har blivit en del svårare att få ut mkt på sina digitalasystemkameror på senare när det blivit mer vanligt med dessa.

Senast ändrad:
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar