Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Hur mycket ta betalt för fri nyttjanderätt?
- Trådstartare ulf
- Start datum
Enligt BLF är ska du lägga på 200 procent har jag för mig. Det är som regel helt orealistiskt.
25-50 procent påslag på jobbet kan vara rimligt tycker jag.
Procenten läggs på hela arbetskostnaden.
25-50 procent påslag på jobbet kan vara rimligt tycker jag.
Procenten läggs på hela arbetskostnaden.
Maverick
Aktiv medlem
200% gäller väl arkivbildspriserna och då är det inte lika orealistiskt. Snarare är det rätt snålt tilltaget med tanke på vad de kostar från början.
Gäller det procent på hela jobbet så låter väl 25 - 50% mer rimmligt som Magnus säger.
Kom dock ihåg att det gäller delad användningsrätt. Det vill säga de får använda bilden till pressreleaser, annonser och vad det nu är. De får dock inte trycka upp stora posters, kaffemuggar osv, sk merchandises, och sälja. Om ni inte avtalar annat vill säga.
Det innebär vidare att du är fri att använda din bild och sälja den om du vill till någon annan intressent om det skulle finnas en sådan.
Mvh
Maverick
Gäller det procent på hela jobbet så låter väl 25 - 50% mer rimmligt som Magnus säger.
Kom dock ihåg att det gäller delad användningsrätt. Det vill säga de får använda bilden till pressreleaser, annonser och vad det nu är. De får dock inte trycka upp stora posters, kaffemuggar osv, sk merchandises, och sälja. Om ni inte avtalar annat vill säga.
Det innebär vidare att du är fri att använda din bild och sälja den om du vill till någon annan intressent om det skulle finnas en sådan.
Mvh
Maverick