nocturnalraven
Medlem
Jag vet inte om jag är inne på rätt forum nu, men jag hoppas det. Det är nämligen så att jag nyligen har varit fotograf på en väns bröllop där jag fotade mellan 11:30 på förmiddagen till 22:30 på kvällen, sedan arbetade jag bilderna i 6 dagar efter det. Vi hade kommit överrens om att jag inte skulle få betalt för det på grund av att jag såg det som övning och som en bröllopspresent till min vän och hennes karl. Men nu är det som så att folk har velat ha bilder från bröllopet och min vän tycker att jag borde sköta försäljningen av dom, vilket jag förr aldrig gjort.
Så frågan lyder: Hur mycket utöver kostnaderna för själva framkallningen ska man egentligen ta för en bild och för arbetet? Där jag framkallar bilderna kostar en 30x45-förstoring 29 kr, hur mycket ska jag då ta för bilden?
MvH
Gottfrid Oskarsson
Så frågan lyder: Hur mycket utöver kostnaderna för själva framkallningen ska man egentligen ta för en bild och för arbetet? Där jag framkallar bilderna kostar en 30x45-förstoring 29 kr, hur mycket ska jag då ta för bilden?
MvH
Gottfrid Oskarsson