Annons

Hur mycket kan jag sälja detta paket för?

Produkter
(logga in för att koppla)

JanneDJ

Ny medlem
Hej!

Jag har ett jättefint paket som en gång i tiden gav mig massor av glädje, men tyvärr står det bara nu och "samlar damm". Tänker att det säkert finns någon annan där ute som hade velat använda grejerna, men har ingen aning om vad det kan vara värt.

Paketet består av:
- 1st Panasonic DMC-GF1 kamera i fint skick (3.962 foton tagna).
- 1st Panasonic DMC-GF1 kamera i använt skick, några synliga repor på huset och någon buckla (16.069 foton tagna).
- 1st Panasonic "Pancake"-objektiv (Panasonic Lumix G 20mm/F1.7 II ASPH [H-H020A])
- 1st Panasonic Makro-objektiv (LEICA DG MACRO-ELMARIT 45mm/F2.8 [H-ES045])
- 5st originalbatterier + 1st originalladdare + original USB-kabel.
- 2st micro-SDHC kort (Class 10, 16GB vardera) med SD-adaptrar.
- Förvaringsväska till allting med flera olika filter och lite blandade tillbehör såsom kabelbundna fjärrkontroller, något enklare Manfrotto-stativ, m.m.
- Har också några blandade retro- och Kina-objektiv med många olika ringadaptrar som passar kamerorna.

Hoppas jag fått med allt för att man ska kunna värdera det. Har så lite erfarenheter från att sälja och köpa fotoutrustning att jag verkligen behöver hjälp med detta.

Kan ni snälla hjälpa mig?

Tack på förhand!

IMG_1885.jpg
unnamed (1).jpg
 
Senast ändrad:
Du kan göra en säljförfrågan till MPB, du kan även ange skicket där.

De ger ganska bra betalt och bör ge en indikering på vad du kan få på t.ex. Blocket, Fotosidan, Tradera.

Det som står för merparten av värdet är dessa två objektiv, de säljs ju fortfarande nya dessutom.
Panasonic Lumix G 20mm/F1.7 II ASPH
Panasonic LEICA DG MACRO-ELMARIT 45mm/F2.8
 
Räkna med 50% -70% av nypris på glugg.
Kamerorna några hundringar. Gammal teknik tappar snabbt och mycket i värde.
Batterier inte så värst mycket.
Väska medföljes vid köp.
Vill du ha mer gäller det (som alltid) hitta rätt köpare
 
Inte värt mycket tyvärr, mycket pga den gamla föråldrade 12mp sensorn och ett system som är utdöende. Man måste tyvärr se såna lägga såna här kamerasystem i samma kategori som gamla kompaktkameror, batterier kommer inom några år inte längre gå att få tag i osv.. Likdant som Nikon 1 systemet. Men kolla absolut på mpb, blir nog enklare att sälja det till dom än till en kameraentusiast som vill att det helst ska vara gratis 😂
 
Tack för alla svar.

Jag försöker sälja grejerna nu. Börjar med Leica-objektivet. Hör av er om någon skulle vara intresserad av att fynda lite :)

Du får nog tänka om vad gäller priset! cyberphoto.se säljer ett likadant objektiv för 3990:- Begagnat! 8990:- nytt!
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.