ja det är sierra jag har.
Förstår inte varför jag ska installera ett gammalt operativsystem.
Svar: Därför att nya system INTE är utan barnsjukdomar åtminstone 2-3 förstaversionerna.
Mina problem har jag haft i 1,5 år och jag har bytt op flera gånger under den tiden. även formaterat och installerat på nytt utan resultat.
Svar: Ja men det gick väl bra när datorn var ny och innan du började uppgradera, eller har jag missuppfattat dig?
Om du installerar det ursprungliga operativsystemet, så får du eventuellt ett kvitto på att det inte är datorns hårdvara som det är problem med.
Varför måste jag säkerhetskopiera operativsystemet? det är ju bara att ladda ner igen om det skulle behövas.
Svar: Ja det har du i och för sig rätt i ! (Men det finns vissa läge då t ex en bortbar klon är att föredraga. Men du visste inte vad jag menade med bortbar klon. Det är en extern hårddisk med en kopia av dators hårddisk från vilken du kan starta upp din dator. Det är det absolut snabbaste sättet att komma igång efter en krasch. Alla konto och inställningar finns ju färdigt på kopian)
Det enda jag säkerhetskopierar det är alla mina bilder. Och det göra jag så fort jag laddar in nya bilder i datorn.
Något annat har jag som sagt inte som jag behöver kopiera.