Har också kört dubbelt i omgångar både lc och mac. Jag bygger ny pc i snitt vart 4-5 år. Kört ett tag med enbart laptop och extern skärm för mobilitetens skull.
Sedan får jag ibland havererade macar, pro och imac, som jag skrämmer liv i och kör parallelt, mest för att de är snyggare på skrivbordet.
Så när jag tröttnar på macens i mitt tycke interface byggt kring svagaste länken användare så säljer jag dem eller ger bort dem.
Spelar inte så stor roll egentligen vilken jag arbetar på men jag blir lite mer effektiv på pc och de är lite roligare, billigare och enklare att boosta.
Byggde ny pc till mig själv senast för en månad sedan, vilket sanmolikt blir mitt sista bygge. Nu är det inte så stor skillnad i pris på en kampanjbärbar kontra prestanda stationärt hemmabygge. Jag har olåst i7 och 64 gig högbandsram...vilket jag egengligen helt enkelt inte kan försvara
Hur som helst, mycket trams för ett kort svar till ts.
Om du har möjlighet, kolla i bekantskapskretsen om det finns någon som kan stoppa in en ssd.
Jag kan nästan lova att du upplever den som en helt ny dator, och prestandan räcker gott för dina behov.
Hoppas du får till en lösning