andreassofus
Aktiv medlem
Jag tycker du får mycket bra hjälp och undrar om du försvarar ditt köp lite väl hårt, ibland kanske det är bättre att acceptera läget och gå vidare, jag tycker faktiskt inte det är fjantigt. Om man inte är insatt i tekniken så kan det vara en djungel att köpa en dator, det förstår jag. Förhoppningsvis har du lärt dig något. Jag tror många här ser att du har fastnat i ett moment 22 av att inte vilja skruva och inte vilja lägga pengar samtidigt som du har köpt en dator som är överprisad för sin prestanda och svårskruvad..
"har i ca 1,5 år märkt att den är extremt långsam och ibland så illa att det inte gått att arbeta med den. Har sökt om problemet förr om det kanske har varit virus eller något. Har formaterat hårddisken och lagt in allt på nytt.
Fick tips redan för över ett år sedan att det kunde vara hårddisken som var på väg att gå sönder. men det borde inte vara den då det var över ett år sen som sagt.
Den snurrande badbollen dyker upp så fort jag gör någonting.
Att gå från detta forum till ett annat genom att skriva i adressfältet kan ta 10 sekunder. "
Så bara för att Mac är lite överprisade så ska man kasta den så fort det händer nåt med den menar du?
Känns bara som att du hatar mac och endast förespråkar en vanlig pc .
Har dock svårt att tro att alla pc skulle vara så extremt mycket bättre.
Man läser ju ofta att Mac är optimerade just för foto och film men det kanske är en gammal myt ?
Sen funderar jag på hur mycket billigare det blir med en pc istället för Mac. Ska jag köpa en lika bra skärm som i min Mac så kostar dom rätt mycket. Man kan ju inte vara räcka med själva datorn.
Jag tänker hur som helst inte kasta datorn. Känns vettigare att istället försöka få bort problemet. So sagt (igen) så ska jag uppgradera minnet efter alla tips här i tråden. Förhoppningsvis löser det mycket av problemet när jag kör flera program samtidigt