Annons

Hur många använder sig av "bevaka disskusion"?"

Produkter
(logga in för att koppla)

NiklasK

Aktiv medlem
Denna funktion tycker jag bara är irriterande.. Ibland får man 30 mail som påminner om en disskusion mar är med i! Detta även om man ständigt är på fotosidan.se och ser de nya inläggen. Vet att man kan välja bort funktionen men det är ju mer regel än undantag att man glömmer det..

Jag tycker den är bra. Det är så jobbigt att hålla reda på alla trådar som man är i och då passar det bra att får veta om någon har gjort ett nytt inlägg.

Men däremot så har den en "feature" som gör att man får en hel del email. Det står att den ska bara skicka ut ett email när en eller flera har uppdaterat tråden och sedan ska man inte få fler email förän man har varit inne och läst dom nya. Men jag får ett email för varje gång någon uppdaterar tråden.

Men det gör inte så mycket för min del...

Men man kanske skulle få upp det under "Dina inställningar" att man kunde välja om man automatiskt vill bevaka alla trådar man är aktiv i eller om man vill göra det själv.

När du tröttnat på att få mail från en viss tråd så har du en länk i mailet där du avbokar prenumerationen.

Likaså kan du via en länk avbeställa ALLA prenumerationer och börja om på nytt.

Jag tröttnar också på bevakningarna men det avbeställer jag.

Logiken skall vara att du bara får ETT mail (men jag håller med om att det inte alltid stämmer. Kanske detta beror på att folk redigerar sin tråd och då får du ett nytt mail). Jag kollar upp detta.

Sedan är dessa funktioner standardfunktioner i vår inköpta forumprogramvara.

Klicka på Inställningar-knappen ovan och välj Nej på "Föreslå 'Bevaka diskussionen' automatiskt?"

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar