Du bör nog se lite djupare samt betydande större synvinkel i ämnet marketing kräng samt produktion innan du fortsätter resonemanget hurvida jag skulle ha så stort fel i att påstå Canon iskallt räknat med detta..
Jag är säker detta är planerat . Men skälet är inte att direkt att "tjäna något". Utan för försöka hålla upp snacket då dom givetvis ser Sony växa i backspegeln.. Och Nikons bakljus framför framflygeln..Samt elaka aktieägare som skriker i högan sky över svikande marknadsandelar vilket skapar nevörsa chefer som sparkar neråt som alltid. Och än värre i hirarkiska japanföretag...
bara att läsa svaret i kamera o bild där inte ett smack framkom mer än att "två månader till" var ju ytterligare bevis för jag har tyvärr troligt "rätt".. För dom har inte något dom kan berätta som förklarar detta.. För det finns inga sådana förklaringar..utan edast lite "ordbajeri" om att dom gör allt och det kom så många order osv...
Det visste dom redan innan. 5D användarna har ju stått i kö på varenda forum i hela världen och ropat efter en ersättare år nu.... Canonfolket har "snabba minnen". Dom glömmer fort en del saker..
Att ni till o med nu inte ens reagerar på att kamrorna tydligen har svårt med fukt så dom stannar är nått ni inte heller vill "se". Att 50D också var lite för snabbt ut har även det glömts bort..
(Och att dom inte går att fota sport med är förlåtet. Skojar med er lite om "Sport" . Speciellt Jeppe som glömde den syrliga komentaren i sin test)
Åter alvar.
Panik kallas det.. Samt sura aktieägare som sparkar på chefer. Som i sin tur framtvingar snabbare aggerande från sina undersåtar. Som i sin tur utgör att grejorna blir inte riktigt testade. dom blir inte produserade. Därför dom vet att om dom bygger grejorna i massproduktion så skall allt in för reklamation sedan.. Då släpper man så här. Låter verkligheten bli testbana.. Och produserar så sakterliga underifrån bara ...
Detta är iskallt beräknat. Tro inget annat. För då underskattar du ditt märkes kunskaper stort..
Jag tror Canons har stora problem. Och att detta är bara början vi ser..
Såvida inte dom byter chefer och samtidigt nu i krisen nyttjar tillfället att "rensa upp" bland det gamla och ta in hungrigt folk samt chefer som kan ta tag och våga vara självsäkrare..
Jag vet inte varför. Men jag får ordet "Minolta" i skallen då jag ser Canons stuk idag. Inte på samma sätt riktigt. Men med detta lite oroliga nervösa stuk i företagets aggerande...
Tycker även Canonfolket´s ton på forum är betydande mer "dämpat" än i vanliga fall...
hela Canonsfären är lite dov i tonerna.. medans Nikon spritter det runt och sprakar.. Likaså runt Sony... Ja inte ens Pentaxfolket blev lika sämpade trotts enorma bakslag. Utan man ser framåt den nya K30D med fullt förtroende... Skoj!!! Håller på att dom får den kameran Den blir nog ruggigt bra den..
jaja Min företagsanalys går att läsa för betalande om ni passerar kassan på väg ut.. hehe...
Mvh
Tobbe.
En glad skit som ömsom ler ömsom garvar. men mest helt ärligt är ""lite sorry"" ni inte aggerar mer konsumenter så Canon tvingas snabbare ta tag i "problemen".. Detta att ni försvarar skapar endast en längre tid av neråtgående spiral innan aktieägarna tvingar bort chefer och anställda får gå pga att dom inte har kundtrycket att påvisa uppåt att det måste ske saker akieägarna inte vill betala för osv och företaget omtraformeras innerifrån till slut där anstälda får ta smällen....
Anställda kan nämligen endast med kundstöd säga ått toppen vad som måste göras.. med försvar sparkas det alltid neråt tills slutet kommer då chefer byts ut samt företag omtstrukureras som sagt innifrån...
med kundtryck sker detta fast betydande mer kontrolerat utan alla anstälda får skiten.. Utan cheferna som stoppat samt aggerat för rädda sina skin får lyset på sig i stället.. Och byts ut snabbare..