Annons

Hur många 5D MkII är bokade?

Produkter
(logga in för att koppla)
Beställde mitt ex väldigt sent (strax efter årsskiftet) på först Scandinavian Photo i Stockholm och sedan Webhallen. Med prognos att få kameran till påsk så tröttnade jag och istället köpte jag den över disk i Tyskland.

Could't wait any longer... :)
 
Hehe

sitter i Tokyao pa ett internetcafe med min splitternya 5D mk II bredvid mig/

Kopte den for ett par timmar sedan, ingen bokning, forbestallning eller nagot larv kravdes.

Bara att knalla in till yodobashi, peka, betala och fa kameran i handen :)

Life is goood.


peace
 
Ställde mig i kö för ett kit hos Fotokungen i mitten av januari.
Och nu är det snart min tur,inte många före mig!
Dom hade nyss fått två stora leveranser.

Hos Scandinavian och Cyber går det däremot inte så fort framåt i kön.
 
I dag så gick jag in till en lokal återförsäljare och frågade hur lång leveranstiden skulle bli om jag beställde en 5D MKII i dag?

Svaret blev.
-Mitten på Juni!!!!!

Tack för kaffet, det blir nog en D700 ändå.. ;-)
 
sitter i Tokyao pa ett internetcafe med min splitternya 5D mk II bredvid mig/

Kopte den for ett par timmar sedan, ingen bokning, forbestallning eller nagot larv kravdes.

Bara att knalla in till yodobashi, peka, betala och fa kameran i handen :)

Life is goood.


peace

Hur många pengar motsvarande svenska kronor fick du betala för den?
 
Ett tips till alla er som står en bit bak i någon kö är att prova i mindre butiker. Chansen att komma långt fram eller ännu bättre först är då mycket större. (Så gjorde jag själv och det fungerade utmärkt)
Även större företag som Expert eller Media Markt har kunnat leverera. Deras köer har dessutom varit mycket korta. Vad jag har förstått så beställer t.ex. varje enskild Media Markt butik själv (rätta mig gärna om det är fel uppfattat).
Har man bundit sig med en stor handpenning eller liknande så kan det kanske vara lite besvärligare...

Hur som helst så verkar Canon sprida sina leveranser ganska kraftig. Det innebär då att de större återförsäljarna, typ Cyberphoto, inte kan avverka sina köer särskilt snabbt...
 
Idag fick jag mellanskillnaden tillbaka från Pixmania. Jag beställde i mellandagarna och fick den efter 2 dagar. Dock så betalade jag 39000 inkl kit glugg. Efter mycket tjaft och många mail så har jag nu fått tillbaka så att jag betalade 31450 + frakt istället. Så jag är helnöjd!
 
Jag beställde min 5d Mark II från Inwarehouse för 35500:-, och dom skulle få in en den 11 Januari. Tyvärr fick dom inte in kameran till det datumet utan den skulle komma preliminärt den 2 Februari. Började kolla runt igen och då såg jag att Dustin Home precis sänkt priset till 31495:- och samma leveransdatum. Sagt och gjort, avbokade Inwarehouse order och la ordern hos Dustin Home istället. 2 veckor senare dök postförskottsavin upp och jag fick min 5D mark II en vecka tidigare :) Så nu har jag haft den i typ 3 veckor, och den är helt fantastiskt! Att jag sedan sparade 4000:- gjorde inte saken sämre :)
 
5D i USA

Hej vänner.

Jag har en kompis som skall till USA i veckan som kommer. Kan det vara en bra ide att be honom köpa med en 5D mark II? ekonomiskt bra? finns de tillgängliga i butik?

Jag står i kö hos Scandinavian men detta kanske är en bättre variant.

Tacksam för svar om ni har insikt i ett sådant här ärende.

Christer
 
Hej vänner.

Jag har en kompis som skall till USA i veckan som kommer. Kan det vara en bra ide att be honom köpa med en 5D mark II? ekonomiskt bra? finns de tillgängliga i butik?
Jag står i kö hos Scandinavian men detta kanske är en bättre variant.
Tacksam för svar om ni har insikt i ett sådant här ärende.
Christer

Canon har vad jag vet inte 'världsgaranti' på kamerahusen (däremot på objektiv).
Det kan ju bli lite besvärligt om du har otur.
Den finns att få tag i men jag skulle inte kalla det för 'över disk' precis...
Kolla runt på nätet så ser du själv status.
 
Idag har jag fått mitt kamerahus beställt från Hegethorns den 6 november :)

Så nu avbokar jag mina beställningar hos Scandinavian Photo, Cyberphoto, Dustin Home från den 7 november samt Japan Photo från den 4 december. Står dessutom i "reservkön" med plats 8 hos Kungsholms Foto eftersom de inte lät mig ställa mig i förbetalningskön men sedan släppte andra före i kön.

Jag hoppas att ni andra också snart får era efterlängtade kameror!

/Annika
 
Jag tog bara en promenad på stan idag på lunchen, och vad händer, det står en 5d Mk II i ett skyltfönster, dessutom för 22 995 kr, är väl billigast nästan. Jag impulsköpte den direkt, trots att jag var så nöjd med min gamla 5d. Ja ja, blir väl gröt närmaste månaden.
 
Dustin

Står på kö hos Dustin och nu ser jag
att de har 23/2 som lev datum, på måndag.
Kanske att man får en avi i brevlådan?
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.