sinduda
Aktiv medlem
Finns det svenska handlare som har extra batterier i lager? Man känner sig ganska begränsad med bara ett.
Tror jag säkert - jag köpte i vilket fall ett extra hos Kungsholms Foto.
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Finns det svenska handlare som har extra batterier i lager? Man känner sig ganska begränsad med bara ett.
Kul att höra, lite irriterande att jag inte kan spåra paketet när det skickas internationellt bara. Men å andra sidan blir ju överraskningen mer överraskande. Jag är idag inne på skeppningsdag nummer 2 så det blir väl tveksamt om den hittar fram innan helgen. Kör TNT med utlämningsställen eller knackade dom på dörren hos dig?
Jo, det går att spåra. Företaget ska mejla kollinumret till Dig när paketet är på väg. Skriv in siffrorna på den här sidan, klicka i "International" och sedan på "Search". Det kan ta en dag innan uppgifterna kommer in i systemet, men sedan är det nästan realtid. Väldigt nästan.
Det är inte TNT utan TNT Post som har hand om paketet. Viktig skillnad, fick jag lära mig. TNT Post (den holländska posten) sköter frakten fram till Sverige, sedan tar svenska Posten över. TNT i Sverige har alltså inget med detta att göra.
Posten knackar på under dagtid - är Du inte hemma kan Du hämta det hos Posten. Däremot inte Ditt vanliga utlämningsställe (om det är Ica eller liknande) utan hos Posten Företagscenter eller liknande. Så var det iaf för mig.
En sak till: Kollinumret som Du får från Holland funkar inte att använda på Postens hemsida, för paketet får ett nytt "Posten-anpassat" kollinummer när det hanterats vid gränsen. Dumt nog. Jag skrev lite om det hela i bloggen.
/ Kiwi
Hur har det gått med kameran från Holland, Fredrik? Den borde ha anlänt nu.
/ Kiwi
Hmm, de öppnade faktiskt ett kit åt mig också... De vill verkligen sälja, oavsett vad.
Jaja, det är nog dags för mig också att lämna tråden - i vetskapen om att åtminstone tre personer här på Fotosidan har blivit välsignade av holländarna.
/ Kiwi
Vad fick ni ge för kameran ifrån holland?
Eller nån som hört nåt?
Hade du 19 från början, eller har du räknat av de 13? Själv hade jag 24 från början...Kungsholms foto har tydligen sålt 13 och jag har nummer 19 på kölistan så om jag har tur finns det kanske en kamera till mig nästa vecka.
Hade du 19 från början, eller har du räknat av de 13? Själv hade jag 24 från början...
Låt oss hoppas tillsammans!Från början. Beställde i mitten av oktober.
Låt oss hoppas tillsammans!
Köplats 16 sedan 081013. Det borde vara dags nu.
Beställde min kamera den 14 oktober på Fotokungen. Idag kom min kamera till butiken. Det hade varit ca 20-25 pers före mig i kön.
Jag beställde min den 21 september hos Cyberphoto och fick plats 54 i kön. I torsdags hade jag plats 11 och prognos från Cyberphoto på ytterligare 2-4 veckors väntan. Köpte direkt över disk idag hos Media Markt i Barkarby som hade fått in en kamera. Avbeställde givetvis från Cyberphoto. Helt sjukt att man får kameran snabbare utan att stå i kö i 5 månader och dessutom till samma pris som jag hade hos Cyberphoto som ju höjt sina priser sedan dess. Antingen hanterar Canon sina återförsäljare olika eller så har Cyberphoto inte beställt kameror i tillräcklig omfattning eller för sent.