Annons

Hur många 5D MkII är bokade?

Produkter
(logga in för att koppla)
Första skvallret kom ut på nätet i augusti 2007. Började spara ihop pengar redan då. I oktober 2007 ryktades det om att den skulle släppas i Jan/Feb. I januari började jag planera en resa till Tokyo så att jag kunde vara där på releasedagen. Månaderna kom och gick men ingen kamera.

18e september ställde jag mig i kö hos Webhallen. Har fortfarande inte hört ett pip.

Väntan har varit låååååång.

Vad vinner jag?
 
Wow... Om inte ens ni som har lagt ut pengar i mitten av september har fått era kameror ännu, så lär ju inte jag (som "köpte" min i början av november) få min förrän 5DMkIII kommer ut. Eller kanske jag ska vänta på IV?


/ Kiwi
 
Skulle ställa mig i kön i September men ångrade mig, sen ställde jag mig i kön i december! :(

Nu står jag som 26a i handpenning-kön på Kungsholms Foto, vet inte hur många före mig som fått huset än. Står på 17e plats hos Hegethorns (utan handpenning) också, fast den platsen behöver jag egentligen inte längre.
 
Nu står jag som 26a i handpenning-kön på Kungsholms Foto, vet inte hur många före mig som fått huset än. Står på 17e plats hos Hegethorns (utan handpenning) också, fast den platsen behöver jag egentligen inte längre.

Ett hus och ett kit har de fått ut, så du kan nog stolt säga att du är nere på plats 24 nu. Känns väl mycket bättre?
 
Ett hus och ett kit har de fått ut, så du kan nog stolt säga att du är nere på plats 24 nu. Känns väl mycket bättre?

Jag pratade med Kungsholmsfoto i lördags och de 2 kom utan förvarning de dök bara upp. Det finns ingen info från Canon när nästa leverans kommer eller hur många.
I lördags var det 30 st i handpenningskön (10.000 SEK) och 35 st i den andra kön.
 
Jag har varit borta i en vecka och har inte hängt riktigt med. Har Cyber börjat leverera kamerahus än? Fast det är ju omänskligt kallt ute, så det spelar väl mindre roll just nu.
 
Jag har varit borta i en vecka och har inte hängt riktigt med. Har Cyber börjat leverera kamerahus än? Fast det är ju omänskligt kallt ute, så det spelar väl mindre roll just nu.

Jodå dom levererar, men dom har inte fått många hus. Jag har klättrat från 40:e plats till 9:e och så man dom som droppat ur..
 
Var ute o fotade i -22 i förra veckan...(-;

/Daniel

Jo, samma här, men jag var inåt land (i Finland). -7 i Göteborg är nåt annat. Mycket råare.

Stod en stund på däck ombord Silja Galaxy igår och det är nog det kallaste jag nånsin upplevt. Det var däcket på 10:e våningen när färjan lämnade Mariehamn. Friska vindar minst sagt.
 
Du menar att Cyberphoto redan skickat ut 20-30 hus!? (lite beroende på hur många som hoppat av).

Yep.. men jag tror nog att det är närmare 10-20 hus dom levererat då det är en del drop outs. Dom får i alla fall inga stora mängder det är klart efter samtal med dom.. närmare nåt eller några få hus per vecka.
 
Jag pratade med Kungsholmsfoto i lördags och de 2 kom utan förvarning de dök bara upp. Det finns ingen info från Canon när nästa leverans kommer eller hur många.
I lördags var det 30 st i handpenningskön (10.000 SEK) och 35 st i den andra kön.
Kungsholmsfoto har bara 25 st i handpenningskön enligt personalen på Kungsholmsfoto.
Vem har rätt?
 
Jag är nummer 26, så det vore inte kul om det inte stämmde. Har trots allt betalat 10,000 i handpenning.

Märkligt, jag pratade med personalen där förra veckan och påpekade att det skrevs på fotosidan om fler en 25 därför att jag inte fick ställa mig i handpenningskön. Jag fick svaret att Kungsholmsfoto har hög moral och att det är bara 25 som fick lägga in handpenning. Resten står i en vanlig kö.
Så jag vet inte hur kan det vara så.
Det skulle vara intressant att få veta det.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.