Annons

Hur många 5D MkII är bokade?

Produkter
(logga in för att koppla)
Hade du följt tråden så hade du sett att det där inte stämmer nånstans.

Så där helt galet är det inte. Både antalet (sett väldigt grovt) och vilken kategori slutkunder är rätt nära sanningen för Sverige just nu. Tänk på att de flesta i den kategorin inte brukar vara inne här och läsa/skriva i forumet. Speciellt inte de som redan fått sin kamera i en tråd för oss som väntar.
 
Nej fast proffsfotografer och journalister är ju att ta i. Dom fick ju sin batch i början av december. Vanliga konsumenter har ju redan fått en hel del, däremot är det många fler som fortfarande väntar.

Och att Webhallen inte får in dem i år är ju också att ta i. Webhallen själva vet inte om dom får i år däremot, men inget är bestämt. Canon har inte sagt något till dem så dom väntar så som många andra butiker, datumet har blivit ändrat till nästa år dock eftersom dom inte kan lova något.

Mer så jag menade.
 
Canon 5D MK2 i handen!

Äntligen, sitter med kameran i handen nu och batteriet på laddning.

Dom glada nyheterna för alla som väntar är att Dustin igår sa till mig att jag troligen inte får kameran förrän i februari, några timmar senare hade jag besked om att leveransen var på väg.

Jag tror att detta tydligt visar på tre saker, för det första ser kundtjänst på de flesta större ställen bara vad vi själva kan se på nätet, för det andra portioneras varorna ut varje dag och betar av köerna sakta men säkert och för det tredje så inser man att detta är en enskild produkt och försäljningsställena har inte tid att följa utvecklingen på samma sätt minut för minut som vi gör.

Lycka till allihop....

Christer


PS konstigt vad ointressant det plötsligt känns att följa den här tråden........ :)
 
Jag hämtade nyss ut mitt kit på Kungsholmsfoto. Det var det enda de hade fått med denna leverens, eller ja, de hade fått ett extrabatteri dessutom. De hade dock fått indikation på att det skulle komma en leverens till innan jul, men visste inte hur mycket och vilken fördelning (mellan hus/kit).
 
Fått bekräftelse att mitt kit ligger på posten på väg hit och landar senast Fredag. Tog givetvis SMS tjänst så jag slipper vänta på en avi.

Det blir en Jul i alla fall, började tvivla. Står i kö på Japanfoto i GBG som nr4, Ericsons i Mölndal ungefär samma plats så de platserna kommer försvinna när jag har mitt kit i handen.

Dessutom billigare än alla utom 2 på prisjakt. 31295:-
Beställde dessutom rätt sent. 1:a veckan i November, så jag har haft tur.

Och var beställde jag...jo:
Lasses fotofynd

/Daniel
 
Fått bekräftelse att mitt kit ligger på posten på väg hit och landar senast Fredag. Tog givetvis SMS tjänst så jag slipper vänta på en avi.

Det blir en Jul i alla fall, började tvivla. Står i kö på Japanfoto i GBG som nr4, Ericsons i Mölndal ungefär samma plats så de platserna kommer försvinna när jag har mitt kit i handen.

Dessutom billigare än alla utom 2 på prisjakt. 31295:-
Beställde dessutom rätt sent. 1:a veckan i November, så jag har haft tur.

Och var beställde jag...jo:
Lasses fotofynd

/Daniel

Ditt postutdelningsombud kanske borde tänka på att förhöja säkerheten en aning denna vecka.
 
Jag blev precis uppringd från Media@Markt som hade ett kit över i butiken. Men eftersom jag behöver bara huset så tackade jag självklart nej till...
 
Det blir jul i år!

Fick ett samtal från min lokala handlare att mitt kit hade dykt upp idag! Hade nästan givit upp hoppet.... :)
 
Är det någon som fått levererat av scandinavian photo ännu?
Det verkar ha lönat sig att ställa sig i kö hos lite alla möjliga inkl datorbutiker och lite mer obskyra web butiker. Jag har inte hört ett knyst ännu.
Och då ställde jag mig i kö den 15:e sept innan kameran var officiell! :--| (lång näsa ;-)
 
Jag tror tricker för att få en är att helt enkelt ge upp hoppet. Det verkar alla som fått kameran gjort ;D
 
Status hos Scandinavian i Mölndal är att dom har fått in "några stycken" i denna veckan... så där har det börjat röra på sig. Själv bokade jag min den 17 sept vilket uppenbarligen var toksent :( (köplats 40!).
Japan Photo i Göteborg fick in 8 igår.
Inet data i Sisjön fick in ett ex igår.

Nu väntar vi på nästa container!
 
sluta inte hoppas gott folk. Jag hade nästan slutat, precis då, i måndags kunde jag åka och hämta den.

Jag har hört (sägs ofta här på forumet) att det ska komma mer regelbundna sändningar nu framöver, Canon verkar släppa lite på hemlighetsmakeriet.
 
sluta inte hoppas gott folk. Jag hade nästan slutat, precis då, i måndags kunde jag åka och hämta den.

Jag har hört (sägs ofta här på forumet) att det ska komma mer regelbundna sändningar nu framöver, Canon verkar släppa lite på hemlighetsmakeriet.

Kan det vara så att Canon kör med "vi-får-det-att-verka-som-att-det-skiter-sig-med-leveransen-till-jul" men i sista sekunden fixar Canon biffen? Då blir vi mycket nöjdare Canon-kunder lagom till helgerna. Man kan ju alltid hoppas...
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.