Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hur många 5D MkII är bokade?

Produkter
(logga in för att koppla)
Det låter otroligt!
Jag var tvåan sedan september men har fortfarande inte fått nån mail från Dustin!
Grattis iaf.


Äntligen det positiva mailet från Dustin !!!

Var 7:a förra veckan - som det verkar enligt tidigare inlägg om dustin får de, iallafall levererar de ut så gott som dagligen...
 
Tror ni int att det kommer bli ett stort överksott av 24-105:eek:r?


Jag är positivt överraskad! Snyggare och smartare än Tamrons 28-70, men inte lika skarpt. Min Tamron tar tillochmed bättre på 70 mm än min 70-200 2,8 IS. Men skärpa är inte allt!

Men jag tror ändå att jag säljer mitt Tamron för att det är fult i jämförelse. Det är väl rationellt tänkt!!
 
Kungsholmsfoto hade en kö på ~60 pers sist jag kollade, har nog vuxit sedan dess. Grämer mig över att jag när jag stod i butiken och kunde ställa mig på 18e plats för några månader sedan inte gjorde det! Är kanske 10a i kön på Hegethorns.

Hur är det med batterigrepp, det finns inga alls på svenska marknaden just nu?
 
Sist jag pratade med dem, för en eller ett par veckor sedan, så skulle dem få in de första kamerorna i veckan. Förutsatt att han hade rätt så borde den/de som stod först i kön ha fått sina.

Jag pratade med dom igår och då hade dom inte fått veta något. (Plats 49 :-( )

VARFÖR SÅLDE JAG KAMERAN INNAN JAG KOLLADE LEVERANSTIDERNA? ? ? ? ? ? ?

Dags att dränka sina sorger i glögg...
 
Jag sitter också med utrustningen uppradad, utan kamerahus (iofs saknar jag plates till mitt BH-40 LRII kulhuvud som måste specialdesignas efter 5DMKII) :(

Ingen som har koll på om batterigreppet finns på marknaden, eller åtminstone när man kan tänkas lägga vantarna på det. Rör det sig om månaders väntan?
 
Senast ändrad:
Man undrar ju vad canon sverige håller på med. dabs.com samt parkcarmera.co.uk har kittet i lager (går ej att beställa till sverige) men här är det omöljigt att få tag på en, även ifall man köat från 18e sep... Börjar bli rätt less.
 
Jag sitter också med utrustningen uppradad, utan kamerahus (iofs saknar jag plates till mitt BH-40 LRII kulhuvud som måste specialdesignas efter 5DMKII) :(

Ingen som har koll på om batterigreppet finns på marknaden, eller åtminstone när man kan tänkas lägga vantarna på det. Rör det sig om månaders väntan?

Tsukuyomi, baterigreppen har börjat dyka upp i butikerna de med, något billigare än till gamla 5D faktiskt. däremot batterier har jag inte hört nåt om.
 
Är det svårt att få tag i kameran?

Köpte en idag på Media Markt... annars står jag långt bort på listan hos Kungsholmsfoto.
 
Jag sitter också med utrustningen uppradad, utan kamerahus (iofs saknar jag plates till mitt BH-40 LRII kulhuvud som måste specialdesignas efter 5DMKII) :(

Ingen som har koll på om batterigreppet finns på marknaden, eller åtminstone när man kan tänkas lägga vantarna på det. Rör det sig om månaders väntan?

Fick mitt grepp via Scandinavian Photo idag (kameran fick jag för några dagar sedan). Tycker dock greppet känns överflödigt. Ge mig ett bud :)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.