Annons

Hur många 5D MkII är bokade?

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag förstår faktiskt inte varför alla vill ha kameran just till jul, men jag har precis fått svar från scandinavian photo att de troligen inte kan fixa någon kamera innan nyår åt mig som beställde på lanseringsdagen.
 
Tror det inte är julen just, man vill ju ha den NU!
Men julhelgen blir alltid 2 veckor då det inte händer ett skit liksom :)
 
En liten fågel landade just på min fönsterbräda. Eftersom jag inte hade någon kamera i närheten tog jag inga bilder, utan jag försökte lyssna på den och se om den hade något att säga.

Den kvittrade om att det idag kom ett tiotal hus till Solna och att det skulle komma in nästan hundra till några dagar innan nyår. Jag tror han menade de där små trähusen med frön som folk spikar upp på sina tomter. Jag förstod inte varför han kom och berättade det för mig. Jag vill ju inte har några fågelfrön, utan sitter här och väntar på min kamera.

Sedan yrade har något om kit och det inte blir några fler kit i år. Nu fattade jag ingenting. Fönstren är ju inte kittade längre, utan limmade. Han som satt på fönsterbrädan borde ju se det. Jag frågade om han menade "kvitt", men han stod på sig. Han sjöng en liten trudelutt som lät ungefär som "hundra kit och hundra hus har kommit" och "inga kit i år men hundra hus".

Jättekonstig fågel...
 
Kan det vara så att Canon kör med "vi-får-det-att-verka-som-att-det-skiter-sig-med-leveransen-till-jul" men i sista sekunden fixar Canon biffen? Då blir vi mycket nöjdare Canon-kunder lagom till helgerna. Man kan ju alltid hoppas...

Exakt så känns det. Och det värsta är att de lyckas bra också. Iallafall med mig. För de har snott mig på 24 tusen svenska enkronor samtidigt som de lyckas få mig att känna tacksamhet....
 
Kan det vara så att Canon kör med "vi-får-det-att-verka-som-att-det-skiter-sig-med-leveransen-till-jul" men i sista sekunden fixar Canon biffen? Då blir vi mycket nöjdare Canon-kunder lagom till helgerna. Man kan ju alltid hoppas...

Eller kan det var så att Canon kör med "vi-producerar-så-många-vi-kan-och-så-fort-vi-kan-med-de-resurser-vi-har". ;)
 
Kan det vara så att Canon kör med "vi-får-det-att-verka-som-att-det-skiter-sig-med-leveransen-till-jul" men i sista sekunden fixar Canon biffen? Då blir vi mycket nöjdare Canon-kunder lagom till helgerna. Man kan ju alltid hoppas...

Det kan ju vara så... men det är nog ingen bra taktik att försöka bli julens hjältar på det viset. Man ger ju mest folk tid att fundera "behöver jag verkligen kameran, har jag råd?" speciellt nu under finanskrisen... Folk får liksom ingen chans att impuls-köpa.
 
Jag ringde till Japanfoto för att kolla eftersom jag var först i kön i Malmö.

Öh! vi har försökt ringa dig men du har gett oss fel nummer. Vi ringde dig hela dan igår. Vi har ett hus till dig. Jag skall se om vi har det kvar. Vi ringer efter lunch!

Det här blir bara värre och värre....
 
Lev av Mk2 andra sändningen.

Fick min kamera i tisdags kväll som yrkesfotograf, egen firma. Äntligen. (tack Walters Foto i V-vik). Har pratat med försäljaren på Canon om hur många som släppts nu i andra sändningen. 30 st blandat med hus och kit. Han vet ej om det kommer en ny sändning innan jul. I första sändningen släpptes 4 st till tidningar. M.v.h. Lycklig 5DMk2 ägare.
 
Jag ringde till Japanfoto för att kolla eftersom jag var först i kön i Malmö.

Öh! vi har försökt ringa dig men du har gett oss fel nummer. Vi ringde dig hela dan igår. Vi har ett hus till dig. Jag skall se om vi har det kvar. Vi ringer efter lunch!

Det här blir bara värre och värre....

Lider med dig! Hoppas media markt får in innan lördag, så ska jag handla ett :)
 
Stiltje, verkar som årets tilldelning har kommit och här sitter man :(
Till oss alla som inte får någon fin julklapp, ett litet köptips!
Sandisk Extreme 3 Ducati 45MB/s! Passar perfekt till en 5D2 om man hade någon! Det är dagens julklapp hos Cyberphoto, nedsatt 600 spänn! Att det även passar i min gamla kamera är ju bara bonus!

/L
 
Stiltje, verkar som årets tilldelning har kommit och här sitter man :(
Till oss alla som inte får någon fin julklapp, ett litet köptips!
Sandisk Extreme 3 Ducati 45MB/s! Passar perfekt till en 5D2 om man hade någon! Det är dagens julklapp hos Cyberphoto, nedsatt 600 spänn! Att det även passar i min gamla kamera är ju bara bonus!

/L

Beställt, nu är det bara kameran som saknas då....
 
Hämtade mitt kit på posten skickat från lasses fotofynd och laddar nu....*dräggel*

Har tagit bort mina köplatser på:
Japanphoto GBG (4:a)
Ericsson foto Mölndal: 7:a
Expert avenyn GBG : 5:a

MVH
Daniel
 
Var på mediamarkt idag och gnällde. De sa att de fått hem ett ex, och de sa att nästa skulle tillfalla mig banne dem om de inte får hem ett innan jul.
 
Din order är på väg!

Äntligen det positiva mailet från Dustin !!!

Var 7:a förra veckan - som det verkar enligt tidigare inlägg om dustin får de, iallafall levererar de ut så gott som dagligen...
 
Jag ringde till Japanfoto för att kolla eftersom jag var först i kön i Malmö.

Öh! vi har försökt ringa dig men du har gett oss fel nummer. Vi ringde dig hela dan igår. Vi har ett hus till dig. Jag skall se om vi har det kvar. Vi ringer efter lunch!

Det här blir bara värre och värre....
Hur har det gått Ramona? Rejält trist historia!
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.