Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Hur många 5D MkII är bokade?
- Trådstartare Candersson
- Start datum
RG
Avslutat medlemskap
Jag förstår faktiskt inte varför alla vill ha kameran just till jul.
Jag vill personligen ha lite julfilmer i hd.
Henrik L Jonsson
Aktiv medlem
En liten fågel landade just på min fönsterbräda. Eftersom jag inte hade någon kamera i närheten tog jag inga bilder, utan jag försökte lyssna på den och se om den hade något att säga.
Den kvittrade om att det idag kom ett tiotal hus till Solna och att det skulle komma in nästan hundra till några dagar innan nyår. Jag tror han menade de där små trähusen med frön som folk spikar upp på sina tomter. Jag förstod inte varför han kom och berättade det för mig. Jag vill ju inte har några fågelfrön, utan sitter här och väntar på min kamera.
Sedan yrade har något om kit och det inte blir några fler kit i år. Nu fattade jag ingenting. Fönstren är ju inte kittade längre, utan limmade. Han som satt på fönsterbrädan borde ju se det. Jag frågade om han menade "kvitt", men han stod på sig. Han sjöng en liten trudelutt som lät ungefär som "hundra kit och hundra hus har kommit" och "inga kit i år men hundra hus".
Jättekonstig fågel...
Den kvittrade om att det idag kom ett tiotal hus till Solna och att det skulle komma in nästan hundra till några dagar innan nyår. Jag tror han menade de där små trähusen med frön som folk spikar upp på sina tomter. Jag förstod inte varför han kom och berättade det för mig. Jag vill ju inte har några fågelfrön, utan sitter här och väntar på min kamera.
Sedan yrade har något om kit och det inte blir några fler kit i år. Nu fattade jag ingenting. Fönstren är ju inte kittade längre, utan limmade. Han som satt på fönsterbrädan borde ju se det. Jag frågade om han menade "kvitt", men han stod på sig. Han sjöng en liten trudelutt som lät ungefär som "hundra kit och hundra hus har kommit" och "inga kit i år men hundra hus".
Jättekonstig fågel...
Gutta
Aktiv medlem
Kan det vara så att Canon kör med "vi-får-det-att-verka-som-att-det-skiter-sig-med-leveransen-till-jul" men i sista sekunden fixar Canon biffen? Då blir vi mycket nöjdare Canon-kunder lagom till helgerna. Man kan ju alltid hoppas...
Exakt så känns det. Och det värsta är att de lyckas bra också. Iallafall med mig. För de har snott mig på 24 tusen svenska enkronor samtidigt som de lyckas få mig att känna tacksamhet....
Freddie
Aktiv medlem
Kan det vara så att Canon kör med "vi-får-det-att-verka-som-att-det-skiter-sig-med-leveransen-till-jul" men i sista sekunden fixar Canon biffen? Då blir vi mycket nöjdare Canon-kunder lagom till helgerna. Man kan ju alltid hoppas...
Eller kan det var så att Canon kör med "vi-producerar-så-många-vi-kan-och-så-fort-vi-kan-med-de-resurser-vi-har".
addImage
Medlem
Det kan ju vara så... men det är nog ingen bra taktik att försöka bli julens hjältar på det viset. Man ger ju mest folk tid att fundera "behöver jag verkligen kameran, har jag råd?" speciellt nu under finanskrisen... Folk får liksom ingen chans att impuls-köpa.
Ramona
Avslutat medlemskap
Jag ringde till Japanfoto för att kolla eftersom jag var först i kön i Malmö.
Öh! vi har försökt ringa dig men du har gett oss fel nummer. Vi ringde dig hela dan igår. Vi har ett hus till dig. Jag skall se om vi har det kvar. Vi ringer efter lunch!
Det här blir bara värre och värre....
Öh! vi har försökt ringa dig men du har gett oss fel nummer. Vi ringde dig hela dan igår. Vi har ett hus till dig. Jag skall se om vi har det kvar. Vi ringer efter lunch!
ekis67
Aktiv medlem
Lev av Mk2 andra sändningen.
Fick min kamera i tisdags kväll som yrkesfotograf, egen firma. Äntligen. (tack Walters Foto i V-vik). Har pratat med försäljaren på Canon om hur många som släppts nu i andra sändningen. 30 st blandat med hus och kit. Han vet ej om det kommer en ny sändning innan jul. I första sändningen släpptes 4 st till tidningar. M.v.h. Lycklig 5DMk2 ägare.
Fick min kamera i tisdags kväll som yrkesfotograf, egen firma. Äntligen. (tack Walters Foto i V-vik). Har pratat med försäljaren på Canon om hur många som släppts nu i andra sändningen. 30 st blandat med hus och kit. Han vet ej om det kommer en ny sändning innan jul. I första sändningen släpptes 4 st till tidningar. M.v.h. Lycklig 5DMk2 ägare.
hyppe
Aktiv medlem
Jag ringde till Japanfoto för att kolla eftersom jag var först i kön i Malmö.
Lider med dig! Hoppas media markt får in innan lördag, så ska jag handla ett
remsan
Aktiv medlem
Det stämmer inte!
Jag var nr 2 i kö hos Dustin och nu är man nr 1. Han som var 1 avbokade.
Och jag har inte fått nåt ännu.
Jag var nr 2 i kö hos Dustin och nu är man nr 1. Han som var 1 avbokade.
Och jag har inte fått nåt ännu.
WebDog
Aktiv medlem
Stiltje, verkar som årets tilldelning har kommit och här sitter man
Till oss alla som inte får någon fin julklapp, ett litet köptips!
Sandisk Extreme 3 Ducati 45MB/s! Passar perfekt till en 5D2 om man hade någon! Det är dagens julklapp hos Cyberphoto, nedsatt 600 spänn! Att det även passar i min gamla kamera är ju bara bonus!
/L
Sandisk Extreme 3 Ducati 45MB/s! Passar perfekt till en 5D2 om man hade någon! Det är dagens julklapp hos Cyberphoto, nedsatt 600 spänn! Att det även passar i min gamla kamera är ju bara bonus!
/L
frryn
Aktiv medlem
Stiltje, verkar som årets tilldelning har kommit och här sitter man
/L
Beställt, nu är det bara kameran som saknas då....
ludvigbergander
Ny medlem
Om du vunnit grejer för 70 lök så är det inte mer än rättvist att du snällt sitter och håller käft om så grejerna får för sig att komma i mars!
Grattis, förresten. ;-)
Hämtade just ut hela utrustningen på posten. Vet inte om jag kan sova inatt.
StefanN
Aktiv medlem
Hur har det gått Ramona? Rejält trist historia!Jag ringde till Japanfoto för att kolla eftersom jag var först i kön i Malmö.