Annons

Hur många 5D MkII är bokade?

Produkter
(logga in för att koppla)
Fan beställde man på webhallen för :(
Det är nog många som ställer liknande frågor, även när vi byter ut "webhallen" i meningen. Men det finns ju faktiskt bara vinnare i denna tråd! Tydligast kanske alla de som faktiskt hinner få kameran innan julledigheten.

Men alla vi andra får ju ett ypperligt tillfälle att öva på vår upplysthet; att kunna glädjas åt andra trots att det betyder att du kanske själv inte får din kamera förrän i januari/februari, att kunna inse att vi inte är våra ägodelar och att kunna hantera våra känslor för alla glada tillrop som postas i tråden om att kameran har skickats till ännu en person som inte är du. Här övas det för fullt, tjo och hej!

;-)
 
Jag vet att detta är en parodi skapad oss själva men jag ringer faktiskt Canon en gång i veckan och ber att få tala med dem som skickar ut kameraleveranser till underleverantörerna


Jo, nu hörde jag något positivt från Canon. De kommer att skicka ut mer innan jul. Så sa han! Fler utleveranser innan jul men kan inte berätta till vem till för tredje part, men det är sannolikt att Dustin och Cyber får fler innan helgen.
 
Kan inte de som berättar om att de får sina kameror även berätta (även om så skett tidigare i tråden) var och när de beställde, så vi får lite koll på hur vi andra ligger till?

Pretty please, with sugar on top? :)


/ Kiwi
 
Abstinens

För att lätta upp stämmningen för er andra så kan jag berätta att jag sålde min kamera för en månad sen för att plocka upp en 5d mkII. Det var bara en liten detalj jag glömde kolla. Just det, det fanns visst inga att få tag på. Jag håller inte sten-koll på det här med lagerstatus och sånt. Visste ju bara att Canon hade en ny 5d ute och jag hade tänkt uppgradera.

Dessutom äger jag redan kit-gluggen sedan innan så något intresse i et kit har jag då rakt inte, vilket innebär att jag troligen kommer få kameran senare...

Surt sa räven...
 
Hämtade min för en halvtimme sen, vilket innebär att kön på Cyberphoto blir en person kortare till... Laddar batteriet och ska jobba inatt så det blir inget provfotande förrän imorgon. Men skönt att ha den innan jul iallafall!!
 
Senast ändrad:
Hämtade min för en halvtimme sen, vilket innebär att kön på Cyberphoto blir en person kortare till... Laddar batteriet och ska jobba inatt så det blir inget provfotande förrän imorgon. Men skönt att ha den innan jul iallafall!!

Köpte du kit eller enbart hus? Samt vilken köplats hade du? =P
 
Köpte du kit eller enbart hus? Samt vilken köplats hade du? =P

Hus. För 1,5 månad sen eller nått så var jag nr 41 eller 43 på Cyberphoto...sen har jag inte frågat, så jag har egentligen ingen aning. Handlade iallafall lokalt istället, vilket ju gick snabbare... :-D
 
Hemlighetsmakeri

Några som skriver här vill av någon anledning inte tala om i vilken butik (Internet eller lokal) som de köpt från. Mycket märkligt!
Är man rädd för att den butiken ska ha fler exemplar liggande ...och i så fall varför det?
Eller är man rädd för att butiken/leverantören ska bli nerringd av folk som är otåliga ...och i så fall varför det??

Dengroth skrev att han inte ville "hänga ut" den butiken som han köpt av.
Sorry, jag förstår inte alls hur du resonerar.
Det vore väl bra reklam att vara en av de få som kan leverera eller varit så förutseende att man lagt tidig beställning till Canon (eller vad som nu var avgörande).
Alltså, bara positiv reklam.

Grattis till alla er som redan fått ert hus/kit! GOD JUL!
 
Inwarehouse och Komplett

Vad jag vet så har de samma lager och ingår i samma koncern.
Jag har för mig att man har sitt huvudlager i Norge. Och Norge har vad jag läst fått en rejäl dos av 5DmkII. Det kanske är en förklaring till varför man kan leverera.
 
Igår levererade JapanPhoto ett mycket
efterlängtat 5D Mark II kit till mig.
En inbiten Nikon användare som man är
så blir det bara till att lära om sig allt igen.
Handhavandet känns långt ifrån Nikon :)
 
Ingen som vet någon butik i Stockholmsområdet som kanske har? "Riktiga" fotoaffärer kan man ju glömma men tänkte mer om dom nu har på Elgiganten eller liknande nånstans. Var inne på den på Kungsgatan men där fanns det bara en massa billiga modeller, hör väl inte till vanligheterna att såna butiker säljer kameror för +20k. Gick in på Expert (också på Kungsgatan) men dom hade mest Nikon.
 
det är lika bra att sluta drömma, jag har kollat med webbhallen och dom får inte in kamerorna förrän nästa år. Det som gått ut är 300 st kameror till Proffsfotografer och journalister.

under tiden kan vi sukta på lite filmer på den här sidan
http://web.canon.jp/imaging/eosd/eos5dm2/02.html

och här
http://www.usa.canon.com/dlc/controller?act=GetArticleAct&articleID=2127

en glad trudelutt som kan passa i dessa tider.
http://www.youtube.com/watch?v=tBU2490d8Nk

Canon måste vara mästare nu på att skapa förväntningar, så att folk ska toksukta efter deras prylar.

Canon nyhet, minskad efterfrågan på kameror.
http://www.smp.se/nyheter/tt_ekonomi/canon-skjuter-upp-nytt-fabriksbygge(1039707).gm
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.