Annons

Hur många 5D MkII är bokade?

Produkter
(logga in för att koppla)
hehe, Stört vad folk längtar!

Fick taffsa lite i helgen nu och jag måste meddela att det faktiskt verkar riktigt värt att vänta =)
 
Om man vunnit nya Canon 5d2, och väntar på leverans från Canon - hur tror ni att de prioriterar? Skickar de först till de som betalar eller till den som inte betalar för utrustningen?

Jag hoppas att det inte är så som jag anar.

Du behöver ju ingen kamera, verkar kunna leva gott på bara den där härliga bilden på lillsyrran :)
 
Jag är också intresserad av svaret. Har försökt lura ut vilken köplats jag har, men bara fått svaret "Vi får inte uppge plats I kön, men du kommer att få tilldelning vid första inleveransen." Om det nu är så att leverans av kamerahusen (har ej beställt kit) gått ut, borde jag kunna räkna med en kamera snart. Men man vet ju aldrig ...

/Björn
 
Fick mitt kit idag....Som jag beställt på en av de större fotoafärerna. Gissa om det vart en lång dag på jobbet med vänta på att få åka hem och hänga på en glugg o leka lite. Men batteriet är fullt nu i alla fall.

Ville bara ha huset så jag bytte in kittgluggen på plats. och fick ett bra inbytespris då gluggen va sparsamt använd (direkt ur lådan). Priset landade på strax under listpris för bara huset...... Så det va en rätt bra affär plus att jag slapp o vänta så länge...

Men jag försvann iallafall från kön på hus i två butiker. Kanske lite glädje för er i väntans tider ;)

Nu blir det o leka lite innnan man ska plåta julfirande o filma nyårsfyrverkeri !!!!!

Nääääe tänker inte tala om vilken butik.... så det så !
 
Jag ringde igår till en kameraaffär i San Diego där släkting bor (som kommer över i jul). De hade både kit och hus i lager, i affären dessutom. "literally swimming in kits". Jo, tack för den!

Blir man sugen eller? Det är bara taskigt att låta dem konka hem den. Samma pris som i Sverige dock, men sämre andrahandsvärde.
 
Skulle vara kul att veta hur Canon resonerar när dom skickar ett gäng kameror till en affär i Norge som tydligen (??) inte har kunder som tänker hämta ut sina kameror. 50 stycken på lager låter lite väl saftigt, o här sitter man o svettas över insikten att man kanske inte får en i år trots att man förbokade i sept.
 
Jag läste nånstans att det säljs 50% fler systemkameror i Norge än i de övriga skandinaviska länderna, trots att det "bara" bor 4.7 milj. här. Det kan kanske vara en orsak till att vi fått fler kameror levererade.

Priserna är generellt lägre här på fotoprylar. En ny 5D hos JapanPhoto kostade t.ex. 4000 SEK mindre i Norge än i Sverige i juni, och på Nikon D3 skilde det ännu mycket mer.
 
Vet inte hur det är med butikerna i Oslo, men Japan Photo-butiken här i Trondheim är bra. De har ganska stort sortiment, med priser ungefär som i internetbutiken (det jag har jämfört i alla fall) och trevlig personal.

Jag väljer ändå att köpa via internet, för då har man 14 dagars ångerrätt (utan att behöva motivera varför), och de skickar med alla papper man behöver för att utnyttja den, så det känns väldigt tryggt. De svarar trevligt och personligt på mail, ofta inom ett par timmar.
 
Fan för mediamarkt :mad: de säjer att de kanske kommer in i januari. Vad fan ska man stödja lokala handlare för om de är efter?
 
Fan för mediamarkt :mad: de säjer att de kanske kommer in i januari. Vad fan ska man stödja lokala handlare för om de är efter?

Tyvärr kan ingen lova någonting. Canon har ingen som helst koll på vem och vilka de levererar till. På det media markt jag jobbar har de sagt att de inte vet om vi får eller inte eller när de kan tänkas dyka upp.
 
Tyvärr kan ingen lova någonting. Canon har ingen som helst koll på vem och vilka de levererar till. På det media markt jag jobbar har de sagt att de inte vet om vi får eller inte eller när de kan tänkas dyka upp.

Du behöver inte ta åt dig någon kritik för du jobbar ju ej i norrköping. Tack för att du svarade :D

Fast man blir lite småsur när de först säger att de skall komma hem i oktober och sedan säjer de november.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.