Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Hur många 5D MkII är bokade?
- Trådstartare Candersson
- Start datum
BugEyes
Aktiv medlem
Om man vunnit nya Canon 5d2, och väntar på leverans från Canon - hur tror ni att de prioriterar? Skickar de först till de som betalar eller till den som inte betalar för utrustningen?
Jag hoppas att det inte är så som jag anar.
Du behöver ju ingen kamera, verkar kunna leva gott på bara den där härliga bilden på lillsyrran
dajli
Aktiv medlem
Var det bara huset? Blev priset samma som var sagt från början?Fick nyss ett mail från Dustin att de skickat en 5d2.
(Hade köplats 1)
Peter
Peter_B
Ny medlem
Var det bara huset? Blev priset samma som var sagt från början?
Det var kitet, dvs hus + 24-105'an.
Priset var oförändrat 25195:- + moms.
Peter
Freddie
Aktiv medlem
Det var kitet, dvs hus + 24-105'an.
Priset var oförändrat 25195:- + moms.
Peter
Bli nog bara kiten som blir levererade innan nyår...vi andra får nog snällt vänta.
Dykbjörnen
Aktiv medlem
Jag är också intresserad av svaret. Har försökt lura ut vilken köplats jag har, men bara fått svaret "Vi får inte uppge plats I kön, men du kommer att få tilldelning vid första inleveransen." Om det nu är så att leverans av kamerahusen (har ej beställt kit) gått ut, borde jag kunna räkna med en kamera snart. Men man vet ju aldrig ...
/Björn
/Björn
RG
Avslutat medlemskap
Fick nyss ett mail från Dustin att de skickat en 5d2.
(Hade köplats 1)
Peter
Hoppas media markt också får in några
Dengroth
Ny medlem
Fick mitt kit idag....Som jag beställt på en av de större fotoafärerna. Gissa om det vart en lång dag på jobbet med vänta på att få åka hem och hänga på en glugg o leka lite. Men batteriet är fullt nu i alla fall.
Ville bara ha huset så jag bytte in kittgluggen på plats. och fick ett bra inbytespris då gluggen va sparsamt använd (direkt ur lådan). Priset landade på strax under listpris för bara huset...... Så det va en rätt bra affär plus att jag slapp o vänta så länge...
Men jag försvann iallafall från kön på hus i två butiker. Kanske lite glädje för er i väntans tider
Nu blir det o leka lite innnan man ska plåta julfirande o filma nyårsfyrverkeri !!!!!
Nääääe tänker inte tala om vilken butik.... så det så !
Ville bara ha huset så jag bytte in kittgluggen på plats. och fick ett bra inbytespris då gluggen va sparsamt använd (direkt ur lådan). Priset landade på strax under listpris för bara huset...... Så det va en rätt bra affär plus att jag slapp o vänta så länge...
Men jag försvann iallafall från kön på hus i två butiker. Kanske lite glädje för er i väntans tider
Nu blir det o leka lite innnan man ska plåta julfirande o filma nyårsfyrverkeri !!!!!
kiwi
Aktiv medlem
Men Du kanske kan lägga upp en liten filmsnutt sedan och berätta om den i den här tråden? ;-)
/ Kiwi
Ramona
Avslutat medlemskap
Jag ringde igår till en kameraaffär i San Diego där släkting bor (som kommer över i jul). De hade både kit och hus i lager, i affären dessutom. "literally swimming in kits". Jo, tack för den!
Blir man sugen eller? Det är bara taskigt att låta dem konka hem den. Samma pris som i Sverige dock, men sämre andrahandsvärde.
Blir man sugen eller? Det är bara taskigt att låta dem konka hem den. Samma pris som i Sverige dock, men sämre andrahandsvärde.
dajli
Aktiv medlem
Enligt den här tråden på DPR så hade Japan Foto i Norge 50+ i lager tidigare, men det finns fortfarande 1-10 i lager i detta nu. Vet inte vad det säger, men om en ÅF i Norge fick in så många så borde det ju lossna i Sverige snart också..?
http://forums.dpreview.com/forums/readflat.asp?forum=1032&thread=30359621
http://forums.dpreview.com/forums/readflat.asp?forum=1032&thread=30359621
Beatnutz
Aktiv medlem
Skulle vara kul att veta hur Canon resonerar när dom skickar ett gäng kameror till en affär i Norge som tydligen (??) inte har kunder som tänker hämta ut sina kameror. 50 stycken på lager låter lite väl saftigt, o här sitter man o svettas över insikten att man kanske inte får en i år trots att man förbokade i sept.
HNormark
Aktiv medlem
Jag läste nånstans att det säljs 50% fler systemkameror i Norge än i de övriga skandinaviska länderna, trots att det "bara" bor 4.7 milj. här. Det kan kanske vara en orsak till att vi fått fler kameror levererade.
Priserna är generellt lägre här på fotoprylar. En ny 5D hos JapanPhoto kostade t.ex. 4000 SEK mindre i Norge än i Sverige i juni, och på Nikon D3 skilde det ännu mycket mer.
Priserna är generellt lägre här på fotoprylar. En ny 5D hos JapanPhoto kostade t.ex. 4000 SEK mindre i Norge än i Sverige i juni, och på Nikon D3 skilde det ännu mycket mer.
HNormark
Aktiv medlem
Vet inte hur det är med butikerna i Oslo, men Japan Photo-butiken här i Trondheim är bra. De har ganska stort sortiment, med priser ungefär som i internetbutiken (det jag har jämfört i alla fall) och trevlig personal.
Jag väljer ändå att köpa via internet, för då har man 14 dagars ångerrätt (utan att behöva motivera varför), och de skickar med alla papper man behöver för att utnyttja den, så det känns väldigt tryggt. De svarar trevligt och personligt på mail, ofta inom ett par timmar.
Jag väljer ändå att köpa via internet, för då har man 14 dagars ångerrätt (utan att behöva motivera varför), och de skickar med alla papper man behöver för att utnyttja den, så det känns väldigt tryggt. De svarar trevligt och personligt på mail, ofta inom ett par timmar.
Freddie
Aktiv medlem
Fan för mediamarkt de säjer att de kanske kommer in i januari. Vad fan ska man stödja lokala handlare för om de är efter?
Blir nog januari för dom flesta av oss....
hyppe
Aktiv medlem
Fan för mediamarkt de säjer att de kanske kommer in i januari. Vad fan ska man stödja lokala handlare för om de är efter?
Tyvärr kan ingen lova någonting. Canon har ingen som helst koll på vem och vilka de levererar till. På det media markt jag jobbar har de sagt att de inte vet om vi får eller inte eller när de kan tänkas dyka upp.
RG
Avslutat medlemskap
Tyvärr kan ingen lova någonting. Canon har ingen som helst koll på vem och vilka de levererar till. På det media markt jag jobbar har de sagt att de inte vet om vi får eller inte eller när de kan tänkas dyka upp.
Du behöver inte ta åt dig någon kritik för du jobbar ju ej i norrköping. Tack för att du svarade
Fast man blir lite småsur när de först säger att de skall komma hem i oktober och sedan säjer de november.