Annons

Hur många 5D MkII är bokade?

Produkter
(logga in för att koppla)
Tyvärr kan ingen lova någonting. Canon har ingen som helst koll på vem och vilka de levererar till. På det media markt jag jobbar har de sagt att de inte vet om vi får eller inte eller när de kan tänkas dyka upp.

Jag tycker att det är roligt att du skriver så. I Oktober när Media Markt i Barkaby öppnade så stod de på fotoavdelningen där och var helt bombsäkra på att den skulle komma dit först. Jag hörde det säkert tre gånger på rad när jag var dit. "Vi kommer garanterat få den först, vi är så stora beställare, Canon prioriterar oss, betala gärna handpenning på kameran så har du den garanterat i början på December". För säljare "friserar" väl aldrig "sanningen".....
 
Kan bara tala för där jag jobbar :) Alla varuhus gör sina egna beställningar av de flesta kameragrejerna, så man får olika besked. Ingen kunde väl förspå hur det skulle bli heller. Dustin skrev ju de skulle få den 9e december t.ex. Webhallen 4e kvartalet 2008 osv.

Jag får inte min förns nästa år. Mitt hopp är borta helt nu.
 
Mmm. Men jag får den nog inte förran till påska. När tror ni att Canon har hunnit ifatt alla köer? Dvs, när är det rimligt att grejerna trillar ner hos mig?
Om du vunnit grejer för 70 lök så är det inte mer än rättvist att du snällt sitter och håller käft om så grejerna får för sig att komma i mars!

Grattis, förresten. ;-)
 
??!! ...och varför inte det???
(eller är Dengroth ett Troll som bara vill röra om i grytan månntro...)

Nääe.. känner mig inte som nått forumstroll.. Men vill inte häng ut butiken som jag gjorde den affären med. Men det kan alltid vara ett tips för andra som sitter i samma båt o väntar på sin kamera. Prata med er handlare så kanske ni oxå lyckas med en bra deal.

Men en ska är nog säkert, Levererar inte Canon hus snart så kommer torget här svämma över med 24-105 L Is

// Peter
 
Mmm. Men jag får den nog inte förran till påska. När tror ni att Canon har hunnit ifatt alla köer? Dvs, när är det rimligt att grejerna trillar ner hos mig?

När kameran lanserades tog jag en gissning, baserad på Nikon D200 som också hade ordentligt med köer. Blir köandet och antal kameror samma som D200 så blir utfallet:
- Första leveransen i början på December (stämde rätt bra)
- Köerna avklarade i maj

Låt oss hoppas att jag har fel..
 
Nu verkar det som att det börjar hända... Jag står i följande 3 köer:
Dustin endast hus (plats 9) - order 2008-10-09
Dustin kit (plats 4) - order 2008-10-09
Inwarehouse endast hus (plats 9) - order 2008-11-07
Japan photo gbg (ca plats 20) - order 2008-12-07

Av alla köer har nu Inwarehouse ändrat status till "Plockas" vilket borde innebära att jag har kameran imorgon :)

Konstigt att inte dustin lyckats leverera innan då de har en mycket större kö och borde fått en större tilldelning.

I alla fall är jag glad att leveranserna börjar komma och att det inte bara är kit som skickas.
 
Kör inte Inwarehouse med gråimport? Det gör de med Samsungs tvapparater i alla fall...

Inte för att jag vill vara någon glädjeförstörare, men ändå :).
 
Nä, men jag menar att kameran kanske inte är köpt från Svenska Canon.

Då har det ju ingen betydelse och gråimport är ett förlegad benämning eftersom samma Canon regler gäller inom EU, dvs det spelar ingen roll var kameran kommer ifrån, exv Tyskland.

citat: Inte för att jag vill vara någon glädjeförstörare, men ändå :).

Vadå-men ändå????
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.