Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hur många 5D MkII är bokade?

Produkter
(logga in för att koppla)
Tråkigt, jag som förbokade på Webhallen samma dag som förhandsbokningarna kom i Sverige. Blir jävligt sne om den inte dyker upp i år, känns som man blir snuvad på sin julklapp.

Men med alla exponeringsproblem som dykt i folks 5D mkII'or så får man väl säkert lämna in den till canon lagom till januari ändå.
 
Media Markt är ju Sverige största säljare av Canon-produkter så chansen borde ju vara rätt stor att de får några.Jag själv jobbar fotoavdelningen på ett av varuhusen och vi har inte fått något datum alls. "De kommer när de kommer"

Sen står jag först i kön i Göteborg hos webhallen.

Bara att vänta. har kommit in i det nu.
 
Tråkigt, jag som förbokade på Webhallen samma dag som förhandsbokningarna kom i Sverige. Blir jävligt sne om den inte dyker upp i år, känns som man blir snuvad på sin julklapp.

Men med alla exponeringsproblem som dykt i folks 5D mkII'or så får man väl säkert lämna in den till canon lagom till januari ändå.

Bokade du den sep 16'e? Jag bokade på webhallen den 18e och väntar fortfarande...
 
Media Markt är ju Sverige största säljare av Canon-produkter så chansen borde ju vara rätt stor att de får några.Jag själv jobbar fotoavdelningen på ett av varuhusen och vi har inte fått något datum alls. "De kommer när de kommer"

Sen står jag först i kön i Göteborg hos webhallen.

Bara att vänta. har kommit in i det nu.

Hur ser fördelningen mellan varuhusen ut?
 
Det är väl löst för de flesta och det verkar ju bara vara en mjukvarugrej.

Beror på hur man definerar "löst". Att stänga av en massa options för att slippa felet anser inte jag vara en lösning. Det funkar väl ett tag medan man leker av sig men sen kommer iallafall jag kräva en ny av Canon, om dom nu inte löser det med en firmware-uppgradering alltså.
 
Har för mig att någon talesman/kvinna på Canon tryckte extra på att de följer den ordning som beställningarna har kommit in från butikerna? Då borde man alltså ligga på inköparna i butikerna och be om exakt klockslag när de lade sin beställning för att stå i "rätt" butik. :)
 
Jag kollade med webhallen sthlm, jag är först i kön där iaf :) Enligt säljaren så trodde han att slutet av denna vecka alt nästa så skulle de få leveranser.
 
Jag kollade med webhallen sthlm, jag är först i kön där iaf :) Enligt säljaren så trodde han att slutet av denna vecka alt nästa så skulle de få leveranser.

kul att höra men säljare är ju säljare. mailade med de som köper in all hårdvara för ett par veckor sen, då hade de ingen aning.

Men man kan alltid hoppas :)
 
Sorry, ingen insider alls, jag knallade in idag när jag hämtade nya Batman filmen, passade på att fråga då.

Jag har en känsla av att inte ens Canon Sverige har en blekaste aning heller...
 
Dom vet inte

Vi spekulerar vidare.

Dustin vet inte ett skit! 2 personer där har lovat återkomma med information idag men ingen har hört av sig.

Vilket mörker!
 
Bokade du den sep 16'e? Jag bokade på webhallen den 18e och väntar fortfarande...

och det var 20 st före mig i kön på webbis när jag bokade.
Och det är så länge sedan att jag inte ens minns hurlänge sedan jag bokade.
Billigast var Kungsholmsfoto och Kaffebrus, dom är 700 kr billigare än webhallen, men där lär väl kön vara ännu längre än dom nyss nämda sifrorna.

Otroligt, snart får man börja tälta inför kamera släpp också, ungefär som till alla konserer nuförtiden.
 
Webbhallen var billigast i Stockholm den dagen jag bokade iaf. Det samtliga butiker sagt som jag talat med är dock att det är preliminära priser så på nått sätt så känns det som skitsamma vilket pris dom haft utsatt då det i princip kan bli vad som helst i slutändan ändå.

En kvalificerad gissning är att det är rätt många kameror som inte kommer bli uthämtade på grund av att många bokat på flera ställen (där man inte behöver betala något i förskott) och dessutom har ju den ekonomiska krisen slagit till rejält nu så många väntar säkert.

Desto bättre för oss andra :)
 
Jag pratade med en representant från Canon idag som var och demade videokameror på FotoVideo i stockholm. Han sa att Sverige hade fått 4 kameror än så länge... Han trodde inte på mer leveranser i år men visste inte säkert eftersom det inte var hans produktområde.

Men det låter inge vidare i mina öron...
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.