Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hur många 5D MkII är bokade?

Produkter
(logga in för att koppla)
Sätta sig på kö, i Sverige, bara för en kamera,
Canon 5DMkll?
Otroligt!
Vill ha kameran till en specifik tidpunkt, du har alltså ingen annan kamera?
Gör som jag, res med första bästa flight, t.o.r., till Japan eller US, för att slippa vänta, när det är brådis!
Det kostar, men tänk, jag blir en av de första med denna kamera, wooh!
Reser om några minuter!

Doh! Upptäcker när du kommer fram att kameran inte finns i New York eller Tokyo heller, vem har dumstruten på då?

Jag fattar faktiskt inte varför det klagas på att folk sätter upp sig på kölistor på kameror, det har det ju gjorts i alla tider, knappast unikt för 5Dmk2. Man har väl rät i detta land att göra precis som man vill?

Men ta du ett flyg till NY och hör av dig när du fått kameran! Lycka till!
 
Doh! Upptäcker när du kommer fram att kameran inte finns i New York eller Tokyo heller, vem har dumstruten på då?

Jag fattar faktiskt inte varför det klagas på att folk sätter upp sig på kölistor på kameror, det har det ju gjorts i alla tider, knappast unikt för 5Dmk2. Man har väl rät i detta land att göra precis som man vill?

Men ta du ett flyg till NY och hör av dig när du fått kameran! Lycka till!

Förbokat, några exemplar, genom min assistent!
 
Hej,

Jag bokade den 19 september och blev 11 på Cyberphoto och 4 på Dustin.

Hälsningar Ramona


Intressant, jag bokade på morgonen den 17:e september och fick veta att jag var på 40:e plats. Nu mailade jag dom och fick höra att jag klättrat upp till 20:e plats på listan.
Om jag bokade två dagar innan dig.. ? Men du kanske bokade kit? Själv bokade jag huset bara.
 
Nu har jag testat kameran en del och kan säga att den imponerar verkligen. ISO 12800 ser riktigt användbart ut och det går inte att se brus vid ISO 800.

Nikon säger att bruset börjar vid 800 i nya D3X.
 
Intressant, jag bokade på morgonen den 17:e september och fick veta att jag var på 40:e plats. Nu mailade jag dom och fick höra att jag klättrat upp till 20:e plats på listan.
Om jag bokade två dagar innan dig.. ? Men du kanske bokade kit? Själv bokade jag huset bara.

Nej, fel av mig. Jag bokade morgonen den 17 sept. Tänk att det inte är någon som vet om den kommer innan jul!
 
Det kanske också är så att vissa av oss vill ha kameran till en specifik tidpunkt då något speciellt ska fotas.

Vidaer så kan man ju som alltid fråga varfär du sitter och läser en forum tråd som inte intreserar dig?


Min poäng är att de enda som vet något om när kameran släpps är möjligtvis canon själva, som inte verkar ha det riktigt klart för sig heller, så varför diskuterar man livligt om någonting ingen vet?

och som sagt, jag läser tråden för att det fashinerar mig, ungefär som att läsa linda rosings blogg :) på det är jag sjuk, så jag har ändå inget annat för mig :p
 
Jag vill ha min NU, efter att ha läst Magnus blogg så är jag ännu mer sugen på att testa den själv. Har det perfekta fotojobbet för den på onsdag nästa vecka.

Får väl försöka hanka mig fram med min 5D och min 40D i värsta fall ;)
 
Min poäng är att de enda som vet något om när kameran släpps är möjligtvis canon själva, som inte verkar ha det riktigt klart för sig heller, så varför diskuterar man livligt om någonting ingen vet?

Naturligtvis vet Canon. De säger att första sändningen är mycket begränsad, men att det kommer in ett flertal sändningar under december. De säger också att mycket stor just nu, men inte onormal.

Det finns många förproducerade kamerahus som nu laddas med den slutliga programvaran och som skeppas. Tillverkningen har pågått i flera månader.
 
Naturligtvis vet Canon. De säger att första sändningen är mycket begränsad, men att det kommer in ett flertal sändningar under december. De säger också att mycket stor just nu, men inte onormal.

Det finns många förproducerade kamerahus som nu laddas med den slutliga programvaran och som skeppas. Tillverkningen har pågått i flera månader.

Att kameran är färdigproducerad råder det ingen tvivel om, och om leveransdatumet är klart, varför frågar alla då om den kommer innan jul? jag tycker att "under december" är ett högst diffust datum.
 
Naturligtvis vet Canon. De säger att första sändningen är mycket begränsad, men att det kommer in ett flertal sändningar under december. De säger också att mycket stor just nu, men inte onormal.

Det finns många förproducerade kamerahus som nu laddas med den slutliga programvaran och som skeppas. Tillverkningen har pågått i flera månader.


Är det jag som är trög eller är det felstavat?
 
Att kameran är färdigproducerad råder det ingen tvivel om, och om leveransdatumet är klart, varför frågar alla då om den kommer innan jul? jag tycker att "under december" är ett högst diffust datum.


Men snälle Gustav... Det här är ju som att vänta på tomten.
Alla som skriver här har barnasinnet kvar och fasen vet om inte en och annan tror tomten också.
D.v.s. man längtar, går och vrider och vänder på 'pakteten' (bekeden i det här fallet). Visst vet alla att kameran kommer att levereras så småningom men det här med att spekulera är det många som gillar :)
Chill out och GOD JUL
 
Men julafton är den 24 och är alltid det. Men om man bara fick en leveransdag så man slapp sitta och kolla på mobilen 24/7 för att vänta på att de ringer. Ovissheten tar kål på en.
 
Den 9 december

HejHej,

Kom igen! Det är ju ball att spekulera!

Pratade igen med Canon eftersom jag har en ivrig köpare av min 5D. De får inte berätta något om vilka antal de får in. Vill inte heller berätta vem de skickar till men jag fick ändå ur honom att de skickar en batch till trogna kunder i början av nästa vecka. Dustin har ett leveransbesked om den 9 december. Alltså spekulerar jag att Dustin, Cyberfoto och Scandinavian får.

Med köplats 4 på Dustin hämtar jag min kamera på fredag på lokala postkontoret, eller hur?
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.