Annons

Hur många 5D MkII är bokade?

Produkter
(logga in för att koppla)
Fick mitt grepp via Scandinavian Photo idag (kameran fick jag för några dagar sedan). Tycker dock greppet känns överflödigt. Ge mig ett bud :)

Du har väll returrätt? Utgår ifrån att du inte säljer den för under inköpspris om du funderar på att inte utnyttja returrätten? :(
 
Jag lyckades också hugga en på Media Markt i Barkarby idag. Sista exemplaret. Ville bara ha huset men nu orkade jag inte vänta längre och avbokar min hus-beställning på fotovideo.se.
 
Jag lyckades också hugga en på Media Markt i Barkarby idag. Sista exemplaret. Ville bara ha huset men nu orkade jag inte vänta längre och avbokar min hus-beställning på fotovideo.se.

Så du köper en glugg du inte vill ha för flera tusen för att få huset lite tidigare! Jo, jag har varit nära också men tagit mig samman.
 
Behöver några svar..

Gick förbi en handlare som hade en mark2 liggande som jag gnällde till mig. Jag är Nikon kille egentligen men blev sugen på att filma. Men är det problem med 24-105 gluggarna? Sprang på en annan kille som hade fått sin häromdagen och han fick inte till skärpan i kameran. Men gluggen funkade på en dsmark3 och då var den skarp.Hans hus var dock skarpt med en 50:a 1,4. Behöver man kalibrera kamerorna? Och när kommer det nya gluggar med ny sorts glas? Jag läste om 24 1,4 nummer 2 men när kommer den? Man får inga svar utav handlarna..

Mvh

Jalle
 
Jan, det kan diffa så att 5d:an är kallibrerad lite mer +, och mkIII:an lite mer -, och objektivet ligger åt minussidan. Då kan det uppstå sånt som du beskriver. 5d:an har mikrojustering, bör mao gå att åtgärda. Om man inte vill syssla med sådant, och bara har en kamera, kan man lämna in det och få det justerat på garantin hos Canon. Tar dock ett tag om man inte är CPS-medlem. Finns bra beskrivning hur man kan gå tillväga med kalibrering här http://www.fotosidan.se/forum/newreply.php?do=newreply&noquote=1&p=1260764
 
Och när kommer det nya gluggar med ny sorts glas? Jag läste om 24 1,4 nummer 2 men när kommer den? Man får inga svar utav handlarna..
Tror inte att 24/1.4 L II har börjar levereras i Sverige ännu. Enstaka exemplar verkar ha dykt upp i USA. Kan nog vara läge att ställa sig i kö i en eller ett par butiker om du har bråttom.
 
Jan, det kan diffa så att 5d:an är kallibrerad lite mer +, och mkIII:an lite mer -, och objektivet ligger åt minussidan. Då kan det uppstå sånt som du beskriver. 5d:an har mikrojustering, bör mao gå att åtgärda. Om man inte vill syssla med sådant, och bara har en kamera, kan man lämna in det och få det justerat på garantin hos Canon. Tar dock ett tag om man inte är CPS-medlem. Finns bra beskrivning hur man kan gå tillväga med kalibrering här http://www.fotosidan.se/forum/newreply.php?do=newreply&noquote=1&p=1260764
Intressant länk :)
 
för att gå tillbaka till det som tråden handlar om...

... är det någon som har sett röken av några hus? visst kan man köpa ett kit, men jag behöver verkligen inte gluggen.
 
vackert att svara med rim, det skulle nästan vara en regel tycker jag. =)
jovisst, man får väl ta och tjacka ett kit då. (humpf!)
vem vet, jag kanske kommer tycka 24-105:an är fantastisk!
 
vackert att svara med rim, det skulle nästan vara en regel tycker jag. =)
jovisst, man får väl ta och tjacka ett kit då. (humpf!)
vem vet, jag kanske kommer tycka 24-105:an är fantastisk!

Eller så har du lite tålamod och köper ett löst hus när de kommer. 24-105 lär du kunna hitta skitbilligt snart. Det börjar redan dyka upp annonser med ouppackade objektiv. Än så länge ligger priset väl högt, men det kommer nog rasa varefter marknaden fylls av dem.

För övrigt ett väldigt trevligt objektiv, som jag just nu önskar att jag inte redan köpt.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.