Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hur långa tider?

Produkter
(logga in för att koppla)

Ascona75

Aktiv medlem
Ja som rubriken lyder, hur långa tider har ni varit nere på nu handhållt när vi har AS i huset?

När jag använde mina analoga (srt och D7) så brukade jag klara att få bra bilder på 1/30, ett par enstaka gånger även på 1/15 (läs typ en gång ha ha)

Så ny när jag blev digital så har jag klarat 1/8 utan problem, men det gäller ju naturligtvis att motovet är stilla (läs stay eller annat fast ha ha)

Kanske kan klara mer, men det skall jag testa nästa gång jag är på något mörkt ställe.

Mvh.

Jag har tagit en bild som blev skarp på 1/30 s med ett zoomobjektiv i 300 mm:s läge. Då satt jag bakåtlutad med båda armbågarna stödda mot bröstkorgen.

Annars tar jag regelmässigt ca 70 % skarpa bilder på 300 mm-läget på ca 1/90 s. Stående, koncentrerad och gott stöd med ena armbågen mot bröstkorgen.

Sitter på jobbet nu, så jag kan inte "bevisa" det...

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto