Förväxla inte upplösning med brus. Att den har lågt brus betyder inte att detaljeringsgraden är hög. 1Ds har ungefär lika mycket detaljinformation som en småbildsruta på bra film. Men visst, mindre brus. Vilket gör att man kan driva förstoringsgraden högre om det funkar för motivet.sagan skrev:
Jodå, tack vara 1Ds låga brus så tål den uppförstoringar i nivå med mellanformat.
Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Hur länge kommer film att gå köpa!!!
- Trådstartare greggan
- Start datum
Ja, men inte du. Du skrev att 1Ds har samma informationsmängd som en mellanformatsruta. Det är en helt annan sak.sagan skrev:
Javisst, det var ju det FOTO skrev oxå.
För motiv med mycket fina detaljer kommer mellanformatsförstoringen fortfarande att se bättre ut.
sagan
Avslutat medlemskap
Nej, det skrev jag inte alls.jimh skrev:
Ja, men inte du. Du skrev att 1Ds har samma informationsmängd som en mellanformatsruta. Det är en helt annan sak.
Lägg ner nu Kim, precis det skrev du.
Nome Nescio skrev:
Men du kan väll inte mena att en CMOS på 35mm kan ge samma informations mängd som en mellanformats film.
sagan skrev:
Jodå, tack vara 1Ds låga brus så tål den uppförstoringar i nivå med mellanformat.
sagan
Avslutat medlemskap
Nope, jag skrev: "så tål den uppförstoringar i nivå med mellanformat."jimh skrev:
Lägg ner nu Kim, precis det skrev du.
Jag skrev inte: "har samma informationsmängd som en mellanformatsruta"
Fakta.