Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hur länge håller slutaren?

Produkter
(logga in för att koppla)
Det finns ingen garanti för hur länge en slutare skall hålla, det som tillverkarna uppger är vad dom mätt upp som bäst i ett skyddat labb innomhus i samma temperatur och fuktighet, dvs under optimalt förhållande, och är bara en fingervisning om vad det kan röra sig om i bästa fall, men troligtvis så slits den snabbara i fält, och kan naturligtvis gå sönder när som helst under det talet som tillverkaren kommit fram till i sitt labbtest, men den kan naturligtvis hålla längre än så också om man har tur, men någon garanti är det inte frågan om, man får inte den utbytt gratis om kamera garantin har gått ut, oavsätt om den gått betydligt färre exponeringar under det tal dom gett som fingervisning, bara så att ni är på det klara med det.

/kent

Vad canon personalen på elmia mässan i år sa att om slutaren brakar inom garanti tiden så ska den bli bytt gratis. Undrar om det är sanning.

Vad canon personalen på elmia mässan i år sa att om slutaren brakar inom garanti tiden så ska den bli bytt gratis. Undrar om det är sanning.

Ja om den brakar under kamerans garantitid, inte annars, läs garanti kontraktet, jag har aldrig sett slutaren varit nämd där med förlängd garanti, varken på Canons eller nikons garantier.

/kent

Till trådskaparen: Fann det lite lustigt att du var orolig över detta och sedan endast hade tagit 2% av den specade mängden foton. I den takten tror jag inte du kommer använda kameran mer när slutaren väl ger sig :)
Dåligt dock att inte antalet tagna foton kan stå i klartext i meny.

I övrigt måste jag säga att jag även fann det lustigt med de moralpåhopp vi fick njuta av i denna tråden. Om vi kan få alla på fotosidan.se att betala tull och moms kan vi verkligen förändra världen! ;) (observera den omogna tonen).

Jepp, om man inte förstod Robins lilla skojiga kommentar, så bör man nog tänka sig för innan man ger sig in i diskussioner på nätforum, så slipper man framstå som dum.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar