Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hur länge finns D300 kvar?

Produkter
(logga in för att koppla)
Lars, du missuppfattar ju det hela. TS undrade hur länge D300:an säljs ute i butik. Den har inte direkt rasat i pris och det ryktas om en efterföljare. Hade jag varit beredd att slanta upp summan så hade jag defintivt hört mig om flera gånger om en ny efterträdare är på G.

Alla vet att D300:an är en ruggigt bra kamera - in fact så vågar jag påstå att det fortfarande är den bästa DSLR:en i semipro segmentet. Den kommer stå sig länge. Men det var inte frågan...


Jag har inte missuppfattat situationen?
Inte alls!
Jag drev med alla tidigare inlägg, förutom den första frågan "Hur länge finns D300 kvar?"!
Å det fattade du inte, illa, illa!

Jag har aldrig tidigare under den analoga tiden hört någon fråga, om hur länge, en viss kameramodell eller en viss film skulle finnas kvar, faktiskt.
Nu, i den digitala fotovärlden tycks kommande kameramodeller vara viktigare, än de som nu, febr/mars 2009, är till försäljning.
Alla med lite erfarenhet, vet mycket väl, att en ny kameramodell mycket sällan är en revolution, rent bildmässigt, jämfört med den kameramodell, som kom strax innan!

Nog har Nikon agenturen fått sig ett gott skratt!
:), :), :)
 
d400

Såg att Nikon tyska hemsida hade lagt upp D400 under kategorin Professional, ska enligt texten ha 15,4 MP och filma i full-HD.
Den är borta nu men låg upp ett litet tag.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.