Nu har jag äntligen använt Canon R5 och man märker direkt vilken skillnad. Canon har haft yrkesfolk inne som jobbar med kameran när de designat menyer och interface. Det känns verkligen natt och dag att jobba med R5, satt ungefär en 30-60 min och kollade lite tutorial och läste och jag känner redan att jag redan är inne i den och har till och med hittat saker som är bättre.
när Sony ska designa kan man undra vilka de tar in:
youtubers som är sponsrade av Sony själva och vägar ej kritisiera.
Arbetslösa eller folk som blivit uppsagda från någon trött myndighet tex försäkringskassan.
Ingenjörer som är superduktiga på funktioner.
möjligvis att de tagit in fotografer som ärnybörjare kanske skolfotograf, passfoto eller annat.
Nej, Sony måste vara helt korkade när de lyckats göra ett sådan här system.
Gav Jultomten dig en ny Canon R5, därför Sony A7 III var slutsåld överallt ?
Klart, han kunde ju inte komma tomhänt!
Sony eller många andra tillverkare har knappast några andra inom utvecklingsteamet, för en kamera/optik, - än fullfjädrade yrkesfotografer, diplomerade, erfarna, vuxna och tekniskt kunniga medarbetare.
Oerfarna hobbyfotografer och små grabbar faller kanske för dina påståenden,
.... Sony anställer arbetslösa, skolfotografer, passfotografer och annat löst folk ....
Konkurrensen är så hög idag, har så varit de senaste 50 åren, - hänger du inte med i kvalité eller i utveckling, kan du kasta in handduken!
Menyerna ligger ofta ordnade på olika sätt, i alla kameror, beroende på tillverkare, de har ofta olika logiska upplägg, - vilket som är bäst, en fråga om en viss vana, inte att tillverkaren vill lura alla med namn Jonas, tror jag eller också är det så.
I en Sony kamera, oavsett modell, matar man in i en snabb funktion "Fn" vad som normalt används, praktiskt och enkelt.
Det är tekniknördarna, framför sin dator, som tror sig finna massor av problem!
Det är lätt, att klaga, lägga fram problem, när man kanske inte ens har en kamera!
Ge tomten tillbaka Canon R5, han kan ingenting om kameror