Sten-Åke Sändh
Aktiv medlem
Jo, visst är det bättre, men vad jag förstår saknas det fortfarande sökbara menyer och på/av funktioner kan inte tillordnas till en knapp så att funktionen kan slås av och på utan atan ytterligare klickande. Det syns inte i den här videon men textinmatning är fortfarande från pre 1996, vilket naturligtvis hade behövt förbättras om sökfunktion skulle bli meningsfull, men det hade också varit stor hjälp t.ex. när man skriver in wifi lösenord. För att inte tala om att man kanske hade kunnat använda det för bildkommentarer. Varför inte göra det möjligt att koppla in ett bluetooth tangentbord, och när vi nu är inne på det varför inte bluetooth anslutning för bluetooth hörlurar.
Ja ett bluetooth tangentbord blir ju en verklig höjdare att ha med sig i fält . Jag vidhåller fortfarande att det är ett stort nederlag att överhuvudtaget behöva konsultera menyerna under aktiv fotografering oavsett om dessa är sökbara eller inte. Det jag tycker skulle finnas direkt i menyn istället vore en möjlighet att kalla upp en fyllig förklarande text om man är osäker på hur en funktion fungerar. Det vore inte fel ibland om man även kunde få en överblick över en funktions beroenden. Det skulle säkert underlätta för en del vid konfigurering av kameran.