Annons

Hur göra signatur i bilden? (var: "Egen")

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag chansar och gissar att det är signatur du menar när du skriver "egen".

Skriv din signatur på ett papper.
Skanna.
Frilägg.
Dra in lagret med signaturen överst i bildfilen.
Dra till rätt storlek.
Klart.
 
gör din signatur i banor med pennverktyget, högerklicka -> stroke path (välj pensel)

beroende på vilka penselinställningar du har kan du göra så att det ser riktigt snyggt ut.
 
Prova med att fotografera din signatur på ett vitt papper och frilägg därifrån.

Du kan också skapa en egen pensel med din signatur och kan då bestämma storleken på den när du ska ha in den i bilden.

/Petri
 
Tack Bernt, även jag har undrat över Evas teckensnitt redan för länge sedan, men hon har undvikit att svara. Kanske vill hon slippa se det på en massa andra bilder på FS, och det kan man ju förstå... snyggt är det, iaf.
 
Det är inget ovanligt typsnitt. Jag har sett det på många sidor på nätet...och jag brukar nyttja det själv ibland på inbjudningskort m.m där det passar bra. Ibland måste man dock justera vissa bokstäver då de har slingor som kan göra det svårt att läsa.

"If you have knowledge, let others light their candles in it"
 
Det är visst samma teckensnitt som jag använder sedan något år på mina bilder också. Har fått kommentarer av vänner att det ser riktigt snyggt ut.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.