Göran Larsson
Aktiv medlem
Du får snabba på så du hinner före alla som nu har avbokat Nikon D3x och ska köpa en A900 ...eller så får jag byta hus ;-)
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du får snabba på så du hinner före alla som nu har avbokat Nikon D3x och ska köpa en A900 ...eller så får jag byta hus ;-)
Du får snabba på så du hinner före alla som nu har avbokat Nikon D3x och ska köpa en A900 ...
Nu pratar Du i nattmössan - kan Du inte se skillnaden mellan bildet tagna mhja konsumentoptik och prooptik? Under ideala ljusförhållanden är skillnaden inte särskilt stor, men den finns. I svårare ljusförhållanden är skillnaden påtaglig.... Men så stor skillnad blev det inte mellan konsumentoptiken och prooptiken, vid vanliga förstoringar, faktiskt, lab.tester är en sak, praktiska tester är mera nära verkligheten!
...
Det finns adpater MD --> MAF, men utan lins i adaptern tappar man fokus på oändlighet, med lins i, tillkommer en skenbar brännviddsförlängning på 1,2x. Det finns t.o.m. adapter med focus conformation, bl.a.James Lao....
Men hur är det med Minolta Rokkor MF optik, tillverkad före 1985, till en Sony D-SLR FF, helt olika bajonetter på MF och AF, finns det någon adapter?
Hans observationer stämmer ganska väl med det jag upplevde på Dynax 7 och 7 xi.Här har vi en snubbe som provat sina objektiv på A900:
http://artaphot.ch/index.php?option=com_content&task=view&id=133&Itemid=43
Det som är mest intresant är ju hur objektiven klarar sig i hörnen, mitten är ju lika som A700. Sen är det ju inte bara skärpan som är intressant när man jämför objektiv.
Denna adapter ger en verklig (inte någon skenbar) brännviddsförlängning, dvs den fungerar som en helt vanlig telekonverter förutom att den har olika fattningar på fram och baksida.Det finns adpater MD --> MAF, men utan lins i adaptern tappar man fokus på oändlighet, med lins i, tillkommer en skenbar brännviddsförlängning på 1,2x.