Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hur f-n inaktiverar man klickljuden i IE?

Produkter
(logga in för att koppla)

mange78

Aktiv medlem
Har letat i alla möjliga hjälpmenyer, men har inte hittat. Hur får man bort det klickljud som kommer när man ansluter till sidor i Internet Explorer?

Är så jäkla trött på dom!

Kontrollpanelen - Ljud och ljudenheter
Fliken Ljud
I listan Programhändelser bläddrar du ner en bit till Utforskaren och strax därunder Börja utforska.
Markera och välj bort ljudet.

Det fungerar för mig i alla fall :)

Skulle tro att det är under Kontrollpanelen och sen under Ljud och ljudenheter.

Fliken Ljud sen borde "Börja utforska" vara ställd till "Windows Xp - start.waw", ändra det till inget så bör du bli av med ljudet.

Kontrollpanelen -> Ljud och multimedia, fliken Ljud

Leta upp "Börja utforska" eller nåt liknande (Start navigation på min engelska Windows) under Utforskaren i listan (stora fönstret mitt på). Sätt ljudet till (Inget) så slipper du det enerverande klickandet!

Jag tror du hittar det under kontrollpanelen -> Ljud..................................

Fast jag vet inte, fler bud någon?

;p

-Högerklicka på den lilla högtalaren bredvid klockan och kryssa i "mute"
-Leta på en grön kontakt på baksidan av datorn och dra ur den, skulle musen sluta fungera så stoppa tillbaka sladden du drog ur och dra ur den andra gröna kontakten.
-Om du inte ser dina högtalare och saknar grön sladd enligt ovan, skruva isär datorn och klipp av sladden som går till något runt och platt(högtalare brukar vara små och runda)

...nog med förslag?

(jag skulle tro att problemet redan är löst:)

Jeppe skrev:
Jag tror du hittar det under kontrollpanelen -> Ljud..................................

Fast jag vet inte, fler bud någon?

;p

Anar ironin här ;-)... Jo, det kanske var korkat och inte tänka på det, men jag kopplade aldrig till att det skulle heta "börja utforska". Lite luddigt tycker jag. Men jag var där och letade tidigare, men letade efter nåt i stil med "ljud i internet explorer" eller liknande.

Per_tissen skrev:
-Högerklicka på den lilla högtalaren bredvid klockan och kryssa i "mute"
-Leta på en grön kontakt på baksidan av datorn och dra ur den, skulle musen sluta fungera så stoppa tillbaka sladden du drog ur och dra ur den andra gröna kontakten.
-Om du inte ser dina högtalare och saknar grön sladd enligt ovan, skruva isär datorn och klipp av sladden som går till något runt och platt(högtalare brukar vara små och runda)

...nog med förslag?

(jag skulle tro att problemet redan är löst:)

Dock ganska kassa lösningar...

Har ett annat förslag...

Sluta använd IE, det är ett av de sämsta program som Microsoft någonsin tillverkat. Windows är väl ok men för guds skull folk!, byt till Firefox.

www.mozilla.com

Re: Har ett annat förslag...

larsbengtsson skrev:
Sluta använd IE, det är ett av de sämsta program som Microsoft någonsin tillverkat. Windows är väl ok men för guds skull folk!, byt till Firefox.

www.mozilla.com

Jag bara väntade på det här! Nån kommer bergis skriva att ja ska byta till Firefox tänkte jag.

Men ja har aldrig fattat vad som är så kasst med Internet Explorer? Det fyller mina behov, såvitt jag kan se.

Re: Re: Har ett annat förslag...

mange78 skrev:
Men ja har aldrig fattat vad som är så kasst med Internet Explorer? Det fyller mina behov, såvitt jag kan se.

Det är en jantegrej...

Har heller inte haft några problem med IE.

/Jeppe - som lutar sig tillbaka i kontorsstolen och väntar på att någon ska komma med en lång utläggning om varför man inte ska använda IE ;p

Re: Re: Re: Har ett annat förslag...

Jeppe skrev:
Det är en jantegrej...

/Jeppe - som lutar sig tillbaka i kontorsstolen och väntar på att någon ska komma med en lång utläggning om varför man inte ska använda IE ;p

...och det kommer, var så säker!

Re: Re: Re: Har ett annat förslag...

Jeppe skrev:
Det är en jantegrej...

Saliga äro de enfaldiga ;-)

Varsågod Jeppe:

Förutom att IE kraschar lite väl ofta för min smak och står mer eller mindre vidöppet för arga små kodsnuttar (ActiveX, Java osv) så erbjuder Firefox "tabbed browsing", dvs i ett fönster har du flera tabbar med olika innehåll (kommer troligen i IE7, de har väl lärt sig) samt möjlighet att ställa in din browser mer som du vill ha den.
  • Skall popups tillåtas eller inte? Firefox har en bättre popup-blocker än IE. Jag tycker IE blockerar popups jag vill se och släpper igenom de jag inte vill se (typ aftonbladets popups)
  • Möjlighet att söka direkt i adressrutan utan att gå till googles hemsida/installera google toolbar (som också är buggig). Skriv bara "google sökord", "wiki sökord" eller "imdb sökord" och tryck på enter. Du kan också lägga till egna genvägar till andra sökmotorer, t.ex. på forum
  • Samt det viktigaste, man kommer fram även om man inte skriver "www." innan en adress! Många sajter är inte konfigurerade så att man kommer till samma sida om man skriver med eller utan www. Allt som oftast hamnar man på Microsofts förbannade sökmotor och får ett par dumma förslag på sajter de tror man ville besöka. Firefox gör tvärtom, finns inte adressen utan www så prövar den med www!
Magnus: Ditt förslag är nog det bästa...

Dessutom är det helt omöjligt att programmera webbsidorna som man vill ha dom när man hela tiden måste göra massa uppoffringar för att IE ligger efter...
Firefox är säkrare från massa "bös"/"joxx" som man inte vill ha... eller? ;)

_Michael_ skrev:
Dessutom är det helt omöjligt att programmera webbsidorna som man vill ha dom när man hela tiden måste göra massa uppoffringar för att IE ligger efter...
Firefox är säkrare från massa "bös"/"joxx" som man inte vill ha... eller? ;)
Just det ja, IE följer inte HTML-standarden (eller Java-specen för den delen), vilket som Michael påpekar skapar en hel del huvudbry för programmerare/webutvecklare.

Som vanligt skall Pyttemjuk göra saker och ting på sitt eget sätt...

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar