Annons

Hur förminska bilderna bäst för att ladda upp här?

Produkter
(logga in för att koppla)

palatset

Aktiv medlem
Vilket program använder ni för att förminska bilderna när ni lägger upp dom här på Fotosidan?

Jag vill ju att kvaliten på bilderna ska bibehållas så mycket som möjligt trots att bilderna ska förminskas i storlek till runt 250 kb.
Det program som jag huvudsakligen använder är Photoshop Elements 3.0. Skriv gärna en kort förklaring hur man gör i det programmet. Jag har även alla program som följer en EOS 20D.

Tack på förhand!
 
Image,Resize sedan gör jag mina bilder till 600 pixlar breda och 400 pixlar höga.Efter det så behövs lite USM.Det funkar bra för mig.
 
Tack, jag tror jag hittat vad jag sökte där. Jag letade innan jag frågade men tänkte inte på att söka :)
 
Angående irfanview.... Nu är det inte jag som har hand om vår dator hemma utan sambon, men vi kör också IrfanView på XP för att kolla på bilder i kataloger. Jag antar att det är för att han tycker det är bättre....
 
trenter skrev:
Image,Resize sedan gör jag mina bilder till 600 pixlar breda och 400 pixlar höga.Efter det så behövs lite USM.Det funkar bra för mig.
Fotosidan visar bilder upp till 640 px storlek utan att behöva förstora dem numera. Det betyder ju naturligtvis inte att man måste visa dem så stora, men möjligheten finns i alla fall.
Tror de ökade från 600 till 640 nån gång i höstas eller vintras.

MVH /Micke
 
Jag gör mina bilder maximalt 640x640 pixlar stora. Sedan spar jag bilderna med maximal kvalitet. Det fungerar för mig. Då följer även Exif-informationen med vilket kan vara roligt för intresserade.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.