Annons

Hur får man vattenstämpel?

Produkter
(logga in för att koppla)
I mitt exempel i lightroom så kan man även lägga en text innanför ramen, kanske var lite otydlig på den punkten. Personligen väljer jag inte att göra detta som ni säkert redan har märkt. Finns mer att läsa på sidan jag länkade till.

Mvh Daniel

I mitt exempel i lightroom så kan man även lägga en text innanför ramen, kanske var lite otydlig på den punkten. Personligen väljer jag inte att göra detta som ni säkert redan har märkt. Finns mer att läsa på sidan jag länkade till.

Mvh Daniel

Jag använder som sagt bara photoshop..
kan man inte göra så där?

en fin ram utanför bilden (som inte tar upp fotot) och sitt namn utanför/På ramen!!

Jag använder som sagt bara photoshop..
kan man inte göra så där?

en fin ram utanför bilden (som inte tar upp fotot) och sitt namn utanför/På ramen!!

Inte med det plugin jag hänvisade till, men finns säkert andra till photoshop, bara att googla på tills du finner det :).

Mvh Daniel

Jag blev medlem här för att slippa fortsätta googla,
för att få hjälp..!

Då har du nog tänkt helt fel när du blev medlem!

Hur skulle det se ut om ingen orkade kolla upp saker själv innan de bad om hjälp? Jag kan i alla fall säga att du kommer bli jävligt impopulär med den inställningen, det bör du ha fullkomligt klart för dig.

I PS gör en markering på nytt lager där du vill ha ramen, gå till Stroke och välj vidd och färg efter tycke så applicerar den det, fyll sen området utanför med annan snygg färg. Så har du en enkel ram. Skriv sen dit namn på nytt lager där du vill, detta lager kan du dra till nya bilder sen så slipper du göra om det. Detta tar inte många sekunder så det behöver man inte göra script på, det upprepar man på alla bilder man vill sen.

I PS gör en markering på nytt lager där du vill ha ramen, gå till Stroke och välj vidd och färg efter tycke så applicerar den det, fyll sen området utanför med annan snygg färg. Så har du en enkel ram. Skriv sen dit namn på nytt lager där du vill, detta lager kan du dra till nya bilder sen så slipper du göra om det. Detta tar inte många sekunder så det behöver man inte göra script på, det upprepar man på alla bilder man vill sen.

Tack som fan.. :D :D

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar