Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hur får man till det så här?

Produkter
(logga in för att koppla)
På himlen ser det då onekligen ut som ett polarisationsfilter använts.
Skulle inte tro att så många lägger till en skiftande himmel i bildbehandlingen.

Och polfiltret plockar fram mer stuns i färgerna, genom att städa upp ljuset från det reflekterande motivet.

-CL- skrev:
På himlen ser det då onekligen ut som ett polarisationsfilter använts.
Skulle inte tro att så många lägger till en skiftande himmel i bildbehandlingen.

Och polfiltret plockar fram mer stuns i färgerna, genom att städa upp ljuset från det reflekterande motivet.

Jo polfilter användes förresten, du har rätt!

Ja så det blir med polfilter ibland, inte jätte snygg himmel vid trädet.

Men dra kanalerna åt det gula i colorbalance så ordnar sig det nog å blir liknande.

jag tycker den ser cross processad ut. just på den här bilden tycker jag personligen inte det är speciellt snyggt, ser mest ut som färgerna är off.

Annars är det en riktigt fräsch effekt som dom flesta svenska fotografer skyr som pesten, eller snarare inte ens känner till i sverige. stor modegrej att göra digitalt i usa sen rätt länge tebax.

googla på cross processed

Gjorde mig ett försök, har jag förstått? Bilden är lite överdriven men det är bara för att visa att det hänt något från originalet!

// Gustav

Bilagor

• imgp3695 (kopia).jpg
    imgp3695 (kopia).jpg
    96.9 KB · Visningar: 707
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar