Annons

hur bra är egentligen SONY A100?

Produkter
(logga in för att koppla)
hur bra är egentligen SONY´s A100? emot marknadens andra SLR kameror? jag ställer frågan för jag är själv interesserad av att veta, jag fotar nämligen med sony a100.

är 16 år och ska börja fota vimmel,tjejer och resor
för att sedan lägga upp de bilder jag fotat på min egna hemsida jonastheman.se som skall komma upp när jag byggt den.
 
Den är inte sämre än någon annan kamera i den prisklassen. Alla är ungefär lika, men med A100 får du antiskak och finfin Minoltaoptik.
 
Tjejer och resor går nog alldeles utmärkt att fotografera. Vissa förståsigpåare kommer att anföra att kameran inte är lämplig att fota vimmel (= höga ISO-tal), då Canon och Nikon har lägre brus på ISO 800-1600.

Med detta sagt så är kameran alldeles utmärkt, och täcker mer än väl dina behov.
 
Den är absolut prisvärd och jag är väldigt nöjd med den. Den enda nackdelen jag hittat är bruset på höga ISO,som sades här. Annars är det en toppenkamera.
 
jag köpte min a100 för någon månad sedan och har tagit nårra 1000 exponeringar nu. tycker att den fungerar väldigt bra. Man kommer åt inställningar snabbt, vikten är riktigt bra, bildstabiliseringen funkar osv.

Jag är mingelfotograf o fotar på iso 800, visst de blir lite lite brusigare än vanligt men när bilderna läggs ut på nätet syns det inte.

fick känna på en polares canon eos 400 men neee... jag är glad att ja köpte a 100 :D
 
mr.b skrev:
Tjejer och resor går nog alldeles utmärkt att fotografera. Vissa förståsigpåare kommer att anföra att kameran inte är lämplig att fota vimmel (= höga ISO-tal), då Canon och Nikon har lägre brus på ISO 800-1600.

Med detta sagt så är kameran alldeles utmärkt, och täcker mer än väl dina behov.

Jag skulle vilja påstå att bruset inte spelar någon roll vid vimmelfoto, då jag själv vimmelfotat en del med min D7D och Metz 54 Mz-4. Har du en bra blixt, och lär dig använda den på rätt sätt så behöver du aldrig skruva upp känsligheten. Däremot så finns andra situationer där bruset stör mig betydligt mycket mer.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.