Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hur använda Photomatix pro?

Produkter
(logga in för att koppla)
Jeppe skrev:
HDR och Tonemapping faller ju inte alla i smaken.

Men här är en bild tagen med 6 olika exponeringar och tonemappad i photomatrix
Tack för ett bra exempel. Det vore även kul att se hur hdr-bilden blir om du gör den i Photoshop. Om det är någon skillnad programmen emellan. För just själva tonemappingen känns ibland som att den enda nyttan den gör är att ge bilden någon slags sago-karaktär. Fast det kanske beror på att man drar för mycket i spakarna. ;)
 
Hej,
jag har gjort försök med HDR bilder i CS2 och Picturenaut men aldrig fått till några bra resultat. Jag har nu testat Photomatix pro och den verkar ju fungera väldigt bra, är det någon som vet något annat alternativ eller om CS3 är lika bra som Photomatix Pro ?


Jag vill kunna göra kvälls/mörker bilder liknande de som finns längst ned på denna sida,

http://www.hdrlabs.com/picturenaut/
 
HDR är här för att stanna.
Photomatix är nog det bästa alternativet,jag gör idag även jobb med HDR. Här är ett interjörfoto från ett uppdrag.
 

Bilagor

  • deep_hdr.jpg
    deep_hdr.jpg
    90 KB · Visningar: 391
Hej,
jag hittade två kupong-koder som ger 15% rabatt om man köper Photomatix Pro.

PhotoshopCAFE
DOPphotomatix

Man matar in dom på första beställningssidan och trycker recalculate.

/TC
 
Jesper, du som är "forumvärd", tänk om han vill ha ett gratisprogram? Eller ladda ner det ifrån piratebay eller liknande?

Sluta upp med att vara så jävla högfärdig och köp programmet åt personen istället. Herregud, detta forum är ett av de sämsta jag sett tack vare dig.
 
Browniee skrev:
Jesper, du som är "forumvärd", tänk om han vill ha ett gratisprogram? Eller ladda ner det ifrån piratebay eller liknande?

Sluta upp med att vara så jävla högfärdig och köp programmet åt personen istället. Herregud, detta forum är ett av de sämsta jag sett tack vare dig.

Vaknat på fel sida idag eller?

Fortsätt du och häng på flashback eller vart du brukar befinna dig. Men kom inte och hoppa på mig med ogrundade beskyllningar.

På vilket sätt menar du att detta är ett av de sämsta forumen du sett tack vare mig?

jag vill ha en jäkligt bra förklaring - annars vill jag att du ber om ursäkt för påhoppet.
 
Browniee skrev:
Jesper, du som är "forumvärd", tänk om han vill ha ett gratisprogram? Eller ladda ner det ifrån piratebay eller liknande?

Sluta upp med att vara så jävla högfärdig och köp programmet åt personen istället. Herregud, detta forum är ett av de sämsta jag sett tack vare dig.
Det är sådana kommentarer som förstör stämningen i ett forum. Har Du inget vettigt och säga, så säg inget utan låt oss andra dra nytta av informationen i fotosidans forum !
Suck !!!
 
Jeppe skrev:
Vaknat på fel sida idag eller?

Fortsätt du och häng på flashback eller vart du brukar befinna dig. Men kom inte och hoppa på mig med ogrundade beskyllningar.

På vilket sätt menar du att detta är ett av de sämsta forumen du sett tack vare mig?

jag vill ha en jäkligt bra förklaring - annars vill jag att du ber om ursäkt för påhoppet.


Möjligen blev killen sur på dig pågrund av ditt sätt att säga att 620 kronor inte är mycket pengar,tjejen ifråga är endast 15 år och killen tog nog hennes parti inte så konstigt.
Såna utryck som men snälla, men lilla vännen osv kan ta ganska hårt på vissa personer.

//Peter Olsson
" Men snälla.. 620 kronor... Du behöver inte ens betala moms. Billigare än många kameratillbehör."


2008-03-12 18:06 Besvara Besvara med citat Kontakta Redigera Rapportera inlägget
 
Önskar jag kunde citera inlägg du gjort, men jag har tyvärr inte orken.
photographer sa det som behövde sägas, jag trodde du skulle förstå hur dina inlägg ser ut att komma från en nonchalant människa.

Och man behöver inte få vattenstämpel i Photomatix, om du går på en skola där det finns en foto/media-linje, så be en lärare ge dig en skollicens, brukar funka.
 
Browniee skrev:
Önskar jag kunde citera inlägg du gjort, men jag har tyvärr inte orken.
photographer sa det som behövde sägas, jag trodde du skulle förstå hur dina inlägg ser ut att komma från en nonchalant människa.

Mao. tomma ord från dig. Jag är knappast nonchalant, men det verkar du vara då du "inte har orken" att stå upp för dina anklagelser. Jag skulle nog vilja säga tvärtom, att många tycker jag är hjälpsam. Men jag är däremot ganska trött på folk som tror att allt ska vara fritt och gratis. Men jag förväntar mig iofs inte att ungdomar idag ska ha lärt sig detta. Det är helt enkelt ett annat samhälle idag, än när jag växte upp. Hursomhelst så kan jag ha misstolkat Malins inlägg där hon frågade om ett gratisalternativ, vilket jag inte har sett.

Jag tycker fortfarande inte att 800 kr är något att hymla med om man använder ett program, fast det är kanske betydligt enklare att ladda ner någonstans eller att be någon annan köpa det.

Vill inte diskutera detta vidare utan ber dig vänligen, men bestämt att nästa gång du anklagar mig, ha torrt på fötterna.
 
Alexander Mahmoud skrev:
...
Och man behöver inte få vattenstämpel i Photomatix, om du går på en skola där det finns en foto/media-linje, så be en lärare ge dig en skollicens, brukar funka.
... och passa samtidigt på att be honom om ett rymligt samvete. Skollicenen får endast envändas i undervisningen. När eleverna slutat, skall programvara avlägnas från elevernas privata datorer.

Vill Du ha en fungerande licens privat, får Du göra som alla andra - betala.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.