Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hur 4gb minne i xp?

Produkter
(logga in för att koppla)
Zebulah skrev:
Ooppsss.....

Möjligen löser det problemet med minnesmängden men om du menar att köra ett 64-bitars OS med förnamnet windows så kan (läs lär) det nog dyka upp lite andra problem framförallt med drivrutiner till lite äldre saker men även en del applikationer gillar inte 64-bitar överhuvudtaget :)
Jag löste alla mina problem genom att installera vista 64 bitars på en annan hårddisk så att jag numera får upp en multibootmeny där jag väljer vilket OS jag vill starta (XP 32 eller Vista 64) så kör jag CS3 i vista (rena racern numer) allt annat kör jag i xp:n. Funkar klockrent!!!
 
Zebulah skrev:
Ooppsss.....

Möjligen löser det problemet med minnesmängden men om du menar att köra ett 64-bitars OS med förnamnet windows så kan (läs lär) det nog dyka upp lite andra problem framförallt med drivrutiner till lite äldre saker men även en del applikationer gillar inte 64-bitar överhuvudtaget :)
Jo, allt beror ju på vad man ska göra.. Dock finns det såpass bra med drivrutiner till Vista64 vid det här laget att det ska till rätt gamla/ovanliga saker för att få det att inte fungera. Har man hyfsat "mainstream"-grejer i datorn funkar det finfint.
 
Eftersom CS fortfarande är 32-bitars, så kan det bara använda 3 GB. Jag kör OS X 10.5 Leopard, som är ett 64-bitars OS, med CS3, jag har 9 GB i burken, men PS kan bara allokera 3 av dessa.
 
micke80 skrev:
Förra frågan löste sig av sig själv. Nu kommer en ny:

Hur kommer man förbi det här problemet i Vista 32bit? Kan bara tilldela PS drygt 1,6Gb trots att jag har 4Gb i maskinen.

/Micke

Kortfattat så är 2gb av 4 reserverade för OS kärnan det finns en sk "3Gb Switch" som du kan läsa mer om här http://www.gehrytechnologies.com/catia/catia/catia_windows_large_memory.htm som ger dig tillgång till 3 Gb.

I övrigt kan jag säga att vista x64 rullar hur fint som helst.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.