Annons

Hur öppnar man RAW och DNG i PS CS?

Produkter
(logga in för att koppla)
Hej!
3.1 fungerar bara med CS2.
Har du kopierat Camera Raw.8bi till
Program Files\Adobe\Photoshop CS\Plug-Ins\File Formats? (för windows)

Sen ska det bara vara att öppna en raw/dng fil i PS. Då drar PS igång Camera Raw.

/roger
 
Vad jag än gör får jag felmeddelande. "Could not complete your request because this version of photoshopdoes not supply the services required by this plug-in module" Har jag fel Photoshop eller?
Jag har lagt filen i rätt mapp.
Finns tre file formats: C:\Program\Adobe\Photoshop CS\Plug-Ins\Adobe ImageReady Only\File Formats,
C:\Program\Adobe\Photoshop CS\Plug-Ins\Adobe Photoshop Only\File Formats och
C:\Program\Adobe\Photoshop CS\Plug-Ins\File Formats.

Har testat med alla med samma resultat.
 
När jag tittar i hjälpen, camera raw i photoshop cs finns där fyra "camera raw" (2,0, 3,1, 2,4, 2,4) fast jag bara har en fil i "file formats" (2,4). Är det 3,1 som spökar? Som ligger kvar på något vis och som CS inte gillar? Jag har tagit bort filen och installerat om photoshop, ändå ligger den kvar. Varför?
 
Nu funkar det! Råkade ha ver 3.1 i mappen _MACOSX. Därför hängde CS sig. Trodde inte att den användes. Ja Ja, nu vet vi det.
 
Hjälp!

Hoppas det är Ok att öppna denna tråd igen då jag har samma problem med råformats filer... men mitt problem kvarstår och jag får felmedd.

"Kunde inte fullfölja din begäran eftersom den här versionen av Photoshop inte stöder de funktioner som krävs för denna plug-in"

Är det någon vänligt sinnad själ som har någon aning om vad som är fel....eller vad jag har gjort fel???
 
Det var precis samma fel som jag hade. Jag hade installerat plug-in för cs2 på mitt cs, och det gick inte. Sedan tog jag hem rätt (camera raw 2.4) och lade den i rätt mapp, men det funkade ändå inte.
Efter mycket om och men hittade jag en 3.1 (cs) som låg i mappen MacOsx. En mapp som jag inte trodde användes. Tydligen tar PS den nyaste versionen den ser, fast den inte låg i rätt mapp. Då tog jag bort den, och sedan funkade det.
 
Ha ha glad är jag för nu funkar det!!!!!

Gjorde en sökning och hittade två filer 3.1 som låg "skräpade" på fel ställe.

Tusen tack!!!.
 
Det var roligt att jag kunde hjälpa dig. Igår satt jag uppe och trilskades med det där skiten, och till slut var jag så förbannad så jag höll på att slänga ut burken genom fönstret..
 
Jag har Elements 3.0 och den vägrar att ladda in RAW-filer från min EOS 350D. Om jag laddar in RAW-filerna i datorn med Canons eget program så går det sedan utmärkt att redigera dem i Elements. Någon som löst detta redan?
 
Försöker du importera filerna från kameran till ps direkt? Köp en kortläsare för 2$ på ebay, går skitfort att ladda över bilder med dem.. Då får du dem på hårddisken direkt.
 
Jag laddar direkt från kameran, USB2, det går snabbt redan nu. Men om en kortläsare löser det hela kan det ju vara värt det den lilla summan...
 
Kan du inte köra med canons zoom browser då? För att ladda över bilderna? Och sedan photoshoppa dem efter behag.
Jag köpte en två dollars kortläsare från Hong Kong på ebay.Frakten var nog 5$ Skitdålig kvalite, men den funkar!
 
Jo, men jag köpte Elements för att ha ett och samma program till allt. Tänkte plocka bort Canons program då det krockar med Elements och låser sig ibland (båda startar när man ska ladda över bilder och inget "ger sig"). Tycker det är lite konstigt att Elements sägs hantera RAW-filer om det kräver import av ett annat program, känns som det borde kunna klara det självt.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.