Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

hur är korthuset?

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag bor i malmö, och här tycker jag att dom är bra.......så det borde väl vara samma på alla korthus (får man ju hoppas)
Dessutom är dom rätt billiga på förstoringar och man kan få dom på en timme dom med om man vill.

Hur dom är på digitalt vet jag inte : (

mv.

Johan

vet inte riktigt vad det är men det känns inte lika bra att gå dit längre. Har varit både i Lund och i Malmö och tycker att servicen har blivit mycket sämre på de senaste månaderna, snorkig personal, fel beskärning på utskrifterna, långsamma dom säger på hemsidan och på deras skyltar ibutiken 1 timme men det har inte hänt på de senaste gångerna jag varit där.

Men vem vet dom kan ju haft en eller ett par dåliga dagar så varör inte prova, det är ju inga stora pengar det rör sig om..

Jörgen

Har Korthuset eget fotolabb? Det gäller väl inte bara hur de sköter framkallningen av film. Korthuset i Västerås, t ex, är det enda ställe, där man fortfarande kan köpa negativ färgfilm från Agfa och Perutz(!). Tyvärr har de här filmerna bara 200 ISO känslighet.

Korthuset

Jag har bara erfarenhet av korthuset i malmö och kan säga att jag minskat mina ordrar där med 95%.
Jag har i flera år använt mig av dem, men det är precis som Jörgen Grahn skriver.

Dessutom så har de börjat med en dum "startavgift" på 19 kr.Dvs de skall ha 19 kr extra för att de skall göra jobbet ! Vad blir nästa grej? Iinträde i butiken?

Nej jag kör andra vägar nu, framkallar själv bla eller skickar via crimson eller radiocity.nu

Synd, för jag gillar många av dem som jobbar där :(

NIklas
www.niklaswibom.com

ja jag såg nåt om nåra 19 kr på sajten. inga pengar att tala om kanske men det känns lite billigt att ta en startavgift när inte andra verkar göra det. "billigast och bäst" stod det oxå. hehe :)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar