Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hur ändrar jag rubrik- & länkfärg & font?

Produkter
(logga in för att koppla)

oxytocin

Aktiv medlem
Jag har sett att vissa silver- & guldmedlemmar har egen färg och typsnitt på sina länkar och rubriker (menar inte beskrivningen).

Funderar över hur man gör för att ändra detta...?

Högerklicka på deras sida och välj "Visa källkod" (eller motsvarande kommando) så kanske det går att lista ut hur de gjort.

magnus67 skrev:
Högerklicka på deras sida och välj "Visa källkod" (eller motsvarande kommando) så kanske det går att lista ut hur de gjort.
Det har jag gjort men förstår inte hur man gör ändå...

Det är som sagt inte beskrivningen (Egen beskrivning) jag behöver hjälp med. Utan Min kameraväska, länkarna osv...

Det är ju bara efter den egna presentationen som sidan är påverkad. Efter en snabb genomgång av koden på den länkade sidan verkar det som NN glömt en </font>-tagg på slutet.

magnus67 skrev:
Det är ju bara efter den egna presentationen som sidan är påverkad. Efter en snabb genomgång av koden på den länkade sidan verkar det som NN glömt en </font>-tagg på slutet.
Hm, förstår inte alls vad du menar! ;o) Vad är "NN"..?

NN = personen som skrivit koden.

När man påbörjar en font-tagg, måste man ju avsulta den ned </font> också. Men det har hon inte gjort, alltså fortsätter sidan med samma font som tidigare.

HTML i rubriker vill vi inte se, den möjligheten kommer jag ta bort - om den ens finns, för det stökar till sortering på rubrik tex.

Men i beskrivning och kommentarer går det bra, men i poolkommnentarer går det fn inte - jag skall fixa till detta.

clindh skrev:
HTML i rubriker vill vi inte se, den möjligheten kommer jag ta bort - om den ens finns, för det stökar till sortering på rubrik tex.

Men i beskrivning och kommentarer går det bra, men i poolkommnentarer går det fn inte - jag skall fixa till detta.

Jag håller med. Men om man glömmer att stänga en font eller div tag eller liknade i sin presentationstext kan det ju få skumma konsekvenser för sådan kod som kommer längre ner.
Vet inte hur man kan komma undan det. Kanske nån valideringsfunktion av pres-texten som körs innan den sparas, och finns det fel så sparas inte ändringarna.
Fast det verkar ju lite småkrångligt...

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto