Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hultsfred 2005

Produkter
(logga in för att koppla)

Sommer

Aktiv medlem
Nu är det snart dags för nästa festival! Ok några månader kvar men det går fort. ;)

Är det någon som ska fota på Hultsfred? Fotopass går att söka i April om jag inte minns fel. Har redan jobb på Hawaiiscenen men fotopass ju det man vill ha.

Vore annars skoj att ta en öl eller 2 med någon som har samma fotointresse istället för att gå omkring och enbart supa som 90% av alla andra. ;)

De vanliga fotopassen är en baggis att få medan all-access är lite svårare att få - man kan ju inte ha hur många som helst framför scen som helst.

Jag är inne på att åka men får se hur det blir.

Jag är där och jobbar som ljustekniker i vilket fall som helst.. Jag undersöker om jag får ha med mig kameran eller inte! Man kan ju hoppas! :)

Men måste du ha fotopass för att bara fota? Med fotopass menar jag att man får stå bakom kravallstängslet och ta bilder istället för att trängas med publiken.Tog bra bilder utan fotopass förra året utan att någon sa till mig. Men då stod jag inte där längst framme vid scen.

Hmm jag skulle också vilja försöka mig på att plåta på hultsfred men utan någon tidning i ryggen så blir det ju svårt. Man vill ju ha all acess isånnafall.

Att stå bakom kravallstaketet måste ju vara en säker död.

Vart förvarar ni utrustningen när ni är på festival?

Jag menade framför stängslet där vakterna står. Kollade åt fel håll. ;)

Enligt min kontakt så ska jag ha "all acsess". Men det återstår att se.

Eftersom jag sover i tält så har jag mina grejer jämt på mig, med mig och lämnar det aldrig. Tror man kan låsa in det nånstans. Men jag är väldigt försiktig eftersom man har några antal tusen i väskan.

Hur är det med hemförsäkring och kamera och ha den inlåst i en bil, vad kan man vänta sig av försäkringsbolag om den blir stulen ur en låst bil?

Rätta mig om jag har fel, men kameran går väl på hemförsäkringen på något vänster?

Jag kommer ha min bil eller husbil inne på festivalområdet nämligen, bakom någon scen eller så.

kan vem som helst få fotopass för att stå innanför kravallstaketet (alltså framför publiken)? jag försökte maila rockparty men fick inget svar på den frågan.

vad är skillnaden mellan fotopass och all access då? vad ger fotopasset för "rättigheter"?

All acess är vad det heter. Dvs du kommer in överallt. Baksom scen osv. Men det är bara vad jag har hört så jag vet inte exakt.

På Hultsfred finns två fotopass för de småscenerna eller för alla scener. All access är vad jag vet något annat som gäller tillträde bakom scen och något som bara VIP-folk får.

man kan låsa in sakerna i en pressbod den är bevakad

det finns Ö pass som går till alla scener utom pampas och hawaii och ÖHP pass går till alla scener. det finns 40 st ÖHP pass (har jag för mig) och då måste man även ha en snygg knallgul självlysande fotoväst på sig :) matchar alla kläder man har med sig på en festival. ÖHP passen får främst de stora tidningar och bildbyråerna

hemförsäkring gäller inte om man har sakerna inlåsta i en bil så det är inte att rekomendera. pressboden funkar bra den är dessutom backstage så vem som helst kommer inte komma åt den eftersom det är vakter och så

ses på hultan!

knoppen skrev:
Hur är det med hemförsäkring och kamera och ha den inlåst i en bil, vad kan man vänta sig av försäkringsbolag om den blir stulen ur en låst bil?

Rätta mig om jag har fel, men kameran går väl på hemförsäkringen på något vänster?

Jag kommer ha min bil eller husbil inne på festivalområdet nämligen, bakom någon scen eller så.

Hej!

Inlåsta saker i en bil över natten täcks sällan av hemförsäkringen. Då kameror är dyra osv innebär det även att man måste vara extra försiktig (högre aktsamhetskrav) Ring ditt egna bolag för exaka regler.

Ska åka till Hultsfred och det skulle vara kul att ta med kameran och plåta lite. Men etersom jag plannerar att kolla på konserter bakom staketet och kanske inte vara 100% nykter :p hela tiden så är det väl en ganska dum idé :D

Då fick jag fotopass på Hultan.
Eller bättre upp. Jag fick jobbet som Pampas egna fotograf och har full acsess så att säga.

För er andra är det väl idag som man kan söka det vanliga fotopasset? Synes på hultan!

Senast ändrad:
Jag har fotopass med tillträde till alla scener (bakom kravall) utom Hawaii och Pampas. Det duger för mej =) säg till om några fotosidanfolk ska hänga ut ngnstans och bara snacka..

Hoppas att ni hade det bra på Hultan. Hade gärna varit där men var tvungen att jobba i Stockholm.

Ska bli kul att se alla bilder.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar