NinaOlsson91
Avslutat medlemskap
Jaha okej, så det spelar ingen roll viket av objektiven jag tar då eller? de är lika "dåliga" ?
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jaha okej, så det spelar ingen roll viket av objektiven jag tar då eller? de är lika "dåliga" ?
Förstår det. Bara elände att släpa på de prylarna. Borde nog byta till en kompaktkamera för den ger säkert lika bra resultat ...... egentligen.Och Jonas, jag är inte ett dugg avundsjuk, D3s suger och det gör 200 f2 vr II också
Nej du, jag är den enda i min kompis krets som har foto intresset så värre med det :/ men ska testa med de sakerna ni har berättat och lägger upp en bild senare ikväll eller imorgon! så jag ska inte ändra slutartiden, den ska vara typ 1/800 och försöka fixa med bländaren och ISO? får se hur detta blir!
Bilden på länken är tagen i en hall godkänd för division 1. Hyfsat ljus men inte som i en riktig elitseriehall. Den exponeringen jag körde var 1/1250, f2.2, ISO 5000 så där har du nått att utgå ifrån vid en beräkning.Då detta har med ämnet att göra undrar jag om ett M42 135mm 2.5 skulle räcka till för hockey och liknande på en Pentax K-7? Vilken slutartid kan man förvänta sig i en äldre ishall och iso 800-1600 med den kombinationen?
Så för att fota i en dåligt belyst ishall med en K-7, 550D, D90 etc måste man nästan ner i 1,4-1,7 i bländare för att hamna på slutartider under 1/640 och acceptabelt iso?
Så för att fota i en dåligt belyst ishall med en K-7, 550D, D90 etc måste man nästan ner i 1,4-1,7 i bländare för att hamna på slutartider under 1/640 och acceptabelt iso?
Ska man ha det bästa för inomhussport så är D3s och 200/2 VR II det bästa som går att uppbringa. Sjukt snabb och säker AF också på det objektivet och faktiskt märkbart bättre än 70-200/2,8 VR II.