Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hjälp! Vilken kamera ska jag välja

Produkter
(logga in för att koppla)

Zizzi80

Ny medlem
Sitter och ska köpa min första egna systemkamera begagnat. Tidigare har jag lånat en äldre kamera av en kompis några gånger.

Jag har tittar på två kameror mest just nu. Del en minolta dynax 505si och dels canon eos 300.

Till saken hör att jag till hösten ska läsa foto och behöver kameran till det. Så jag vill kunna ställa in den manuellt och automatiskt.

Vilken tror ni vore bäst?

det är Analogt vi pratar om antar jag...

Som det har skrivits i alla andra trådar ang ämnet så rekomenderar då ajg att du inte köper en EOS 300. På analoga begagnatmarknaden är priserna så löjligt låga idag att du kan få en kamera som för 5 årsedan kanske kostade 30 tusen för bara någon tusenlapp. Du ska börja titta på dom bästa och sedan gå ner för att hitta en som pasasr din ekonomi. Titta på Canonkameror med så låga nummer som möjligt i deras modellserie.

Högre nummer betyder mer nybörjar-amatör inriktat.
Proffshusen heter något med 1 men dom kostar fortfarande någon tusenlapp

ANNONS
Spara upp till 12000 kr på Nikon-prylar